دوشنبه, 28 فروردين 1396 11:38

استانداردهای طراحی سایت

این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

طراحی سایت خوب باید تابع استانداردهای جامع فنی و محتوایی باید. یک طراح سایت خوب باید کد های سایت را مطابق با استانداردهای وب جهانی بنویسد و استانداردهای مربوط به مدیریت محتوایی سایت را به مشتری آموزش دهد. توجه داشته باشید که فقط با نصب یک سیستم مدیریت محتوای رایگان و نصب یک قالب آماده یا خریداری شده نمیتوان یک سایت خوب و استاندارد داشت. برای اطمینان خاطر از این گفته توصیه میکنیم قبل از خرید هر قالب آماده و یا حتی تحویل سایت از طراح نسبت به تست های مربوط به استاندارد بودن سایت خود اقدام نمایید.

گاهی اوقات افراد و شرکت هایی به شما میگویند که یک وب سایت را میتوانند با یک هزینه جزئی برای شما طراحی کنند که به طور حتم باید بدانید که این نوع از وب سایت ها جز با نصب یک سیستم مدیریت محتوا و یک قالب آماده امکان پذیر نیست. اگر یک شرکت یا فرد طراح سایت بخواهد یک وب سایت کاملا اختصاصی را برای شما طراحی کند یعنی از صفر وب سایت را برای شما برنامه نویسی کند به طور قطع هزینه ای چندین میلیونی خواهد داشت و ماه ها زمان برای پیاده سازی چنین وب سایتی لازم است. حتی اگر بخواهید یک وب سایت استاندارد مبتنی بر سیستم های مدیریت محتوای متن باز و با طراحی قالب اختصاصی برای شما طراحی شود باز هم این کار با هزینه های 100 و 200 هزار تومانی مقدور نیست و در ادامه سعی میکنیم علت این موضوع را به صورت مستند برای شما توضیح دهیم.

استانداردهای طراحی سایت

 

استاندارد سازی وب سایت به چه معناست؟

یک سایت استاندارد به هزاران پارامتر بستگی دارد که هر چه طراح وب سایت شما بتواند موارد اصلی بیشتری را در پیاده سازی وب سایت شما رعایت نماید کیفیت و نتیجه نهایی حاصل شده در راستای اهداف شما بیشتر خواهد بود. استاندارد سازی شامل مواردی مانند:

  • رعایت اصول کد نویسی html و css مطابق با استانداردهای کنسرسیوم جهانی وب یا همان w3c می باشد.
  • پیاده سازی ناوبری سایت به صورت استاندارد به صورتی که دسترسی به تمامی بخش های سایت به راحتی برای کاربر فراهم باشد. این بخش خود شامل صدها مورد می باشد که باید رعایت شود. سایت باید به گونه ای باشد که کاربر برای رسیدن به بخش مورد نظر خود سردرگم نشود.
  • بهینه سازی سایت از نظر سرعت: برنامه نویسی اصولی که با سرعت بیشتری درخواست های کاربر اجرا شود، استفاده از تصاویر کم حجم و بهینه شده ، چگونگی قرارگیری کد های سمت کاربر جاوا اسکریپت ، پیکربندی اصولی فایل htaccess ، استفاده مناسب از سیستم کش در مرورگرها و نرم افزار سایت ساز و ده ها پارامتر دیگر که در افزایش سرعت بارگزاری سایت اثر گذار خواهد بود. سرعت یکی از اصلی ترین پارامترهای یک سایت خوب می باشد که در رضایت کاربر و همچنین ربات های موتور های جستجو تاثیر بسزایی دارد.
  • لینک های سئو شده و قابل فهم برای موتورهای جستجو و عدم استفاده از عبارات نامفهوم در آدرس های سایت.
  • رعایل اصول سئو از نظر فنی و محتوایی که بخش محتوایی بستگی به نحوه آموزش و مدیریت سایت دارد و اصول فنی باید توسط طراح وب سایت رعایت و پیاده سازی گردد. مواردی از قبیل جلوگیری از ایجاد لینک های تکراری ، استفاده از توضیحات و کلیدواژه های متا ، استفاده از توضیحات در محتوای رسانه ای ، اشتراک گذاری محتوا در سوشیال نتورک ها یا همان شبکه های اجتماعی ، استفاده صحیح از هدرها در صفحات سایت و صد ها پارامتر دیگر که در بهینه سازی موتور های جستجو اثر گذار خواهد بود.
  • و ...

می باشد.

این موراد نیاز به دانش و تجربه کافی طراح سایت شما دارد و اگر از پیاده سازی سایت خود اهدافی دارید و میخواهید اهدافتان محقق شود لازم است در انتخاب شرکت یا فرد مناسب برای طراحی سایت خود دقت نمایید و این موارد را از طراح سایت خود بخواهید.

همانطور که گفته شد نصب یک قالب آماده با رنگ و لعاب و افکت های زیبا ، فقط زیباست و دلیلی بر خوب بودن سایت نیست. حتی یک قالب آماده نیز باید توسط طراح حرفه ای بهینه و استاندارد سازی گردد.

برای اطمینان میتوانید لینک یک قالب آماده را در سایت های اعتبار سنجی بررسی نمایید تا ببینید که چه امتیازی به دست می آورد. برخی از سایت های اعتبار سنجی وب سایت ها در زیر ذگر شده اند:

تست سرعت بارگزاری وب سایت : Gtmetrix.com

اعتبار سنجی کدهای html سایت : W3C

اعتبار سنجی کدهای css سایت : W3C

اگر میخواهید به اهداف خود برسید و نهایت بهره را از سایت خود ببرید باید این اصول را مد نظر داشته باشید برای سایت خود هزینه کنید.

برای مشاوره در زمینه طراحی سایت و همچنین طراحی یک سایت خوب و حرفه ای میتوانید از طریق این لینک با ما تماس بگیرید.