درباره مجنتو

سیستم های مدیریت محتوا انواع مختلفی دارند که برای کاربردهای مختلف ایجاد شده اند. در این بین برخی از سیستم ها برای کاربردهای خاصی نظیر ایجاد فروشگاه اینترنتی یا تالار گفتگو و ... طراحی شده اند. مجنتو یکی از سیستم های مدیریتی است که برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی پیاده سازی شده و برای اولین بار در سال 2008 معرفی شد. مجنتو در دو نسخه رایگان و تجاری عرضه شده است که نسخه تجاری آن توسط شرکت magento توسعه یافته است. ولی برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی لزوما نیازی به استفاده از نسخه تجاری آن نیست و با استفاده از افزونه های ارائه شده و امکانات موجود و همچنین توسعه آن میتوان از نسخه رایگان مجنتو برای راه اندازی یک فروشگاه قدرتمند و جامع استفاده نمود. مجنتو بر پایه فریمورک zend پیاده سازی شده است و به همین دلیل توسعه آن و نیازمندیهای سخت افزاری برای استفاده از آن را کمی مشکل کرده است.

اگر شما تصمیم دارید یک فروشگاه اینترنتی قوی راه اندازی نمایید بی شک یکی از انتخاب های اصلی شما مجنتو می باشد. مجنتو را نمیتوان بر روی هاست های اشتراکی معمولی راه اندازی نمود. این به این معنی نیست که مجنتو بر روی هاست اشتراکی نصب نمیشود یا کار نمیکند بلکه با افزایش کالا ها و مشتریان و یا برای بهبود سرعت بارگذاری سایت های ایجاد شده با مجنتو باید از یک هاست قوی تر با منابع اختصاصی استفاده نمایید. ولی میتوانید برای شروع و کاهش هزینه ها از یک هاست اشتراکی نیز استفاده نمایید.

در حال حاظر چند صد هزار فروشگاه اینترنتی در دنیا منجمله شرکت های سامسونگ و لنوو از مجنتو استفاده میکنند و شما میتوانید با اطمینان خاطر برای راه اندازی فروشگاه خود از مجنتو استفاده نمایید.

برای دانلود مجنتو میتوانید از وبسایت رسمی آن از طریق این لینک اقدام نمایید.