ایجاد بک لینک های معتبر برای سایت

ایجاد بک لینک های معتبر برای سایت

وجود بک لینک ها علیرغم اینکه میتواند در بهبود رتبه سئو و موتورهای جستجو تاثیر مثبت داشته باشد از طرفی وجود بک لینک های غیر استاندارد و کارشناسی نیز میتواند تاثیر منفی در سئو سایت به دنبال داشته باشد.

 اگر میخواهید رتبه سئو سایت خود را افزایش دهید باید بگویم که صرف خرید بک لینک از سایت های دیگر و از هر سایتی با هر نوع موضوعی این امر محقق نخواهد شد و ممکن است حتی تاثیر منفی در سئو سایت داشته باشد.

بک لینک های سایت شما باید از سایت هایی باشد که موضوعی مشابه سایت شما و فعالیت ها یا محصولات شما داشته باشد در غیر اینصورت گوگل تصور میکند که لینک های ارسال شده از سایت های دیگر در واقع تبلیغاتی است که شما آنها را خریده اید.

به عبارت دیگر محتوای سایت شما باید به گونه ای باشد که در اثر اثر بخش بودن و اختصاصی بودن و مفید بودن محتوا سایر سایت ها به سایت شما لینک بدهند.

نکته دیگری که در مورد بک لینک ها وجود دارد این است که کسی نمیداند وجود بک لینک ها دقیقا تا چه اندازه در بهبود سئو سایت موثر است و همه فقط میدانند که این امر اهمیت دارد. پس بهتر است گول نخورید و بیخود برای خرید بک لینک های بی اثر هزینه نکنید و به جای آن سعی کنید محتوای اختصاصی و مفید تولید کنید و مطمئن باشید با این کار بک لینک هایی اگر چه کم ولی اثر گذار دریافت خواهید کرد.

اگر میخواهید چند بک لینک معتبر از سایت های معتبر برای سایت خود دریافت کنید میتوانید از سرویس ارائه شده در سایت وب 2 استفاده کنید.

برای ساخت بک لینک برای سایت خود کلیک کنید

 

در مورد ساخت بک لینک شاید اولین گزینه و ساده ترین گزینه ای که به ذهن شما می رسد خرید بک لینک باید که این کار در واقع آخرین روش برای ساخت بک لینک است. چرا که خرید بک لیتک ممکن است منجر به دریافت جریمه از سوی گوگل یا سایر موتورهای جستجو شود. در نتیجه توصیه می شود برای ساخت بک لینک از روش های رایج استفاده کنید.

علیرغم اینکه ساخت بک لینک کاری سخت و زمان بر است ولی با توجه به تاثیر زیاد آن بر بهبود سئو سایت نمیتوان از آن چشم پوشی کرد. و اگر ساخت بک لینک از روش های اصولی انجام شود تاثیر بسزایی در سئو سایت شما خواهد داشت.

برخی از این روش ها مستلزم پرداخت هزینه می باشد که میتوانید با پرداخت هزینه آن و تهیه رپورتاژ آگهی در سایت های معتبر میتوانید بک لینک هایی برای سایت خود تهیه کنید. و برخی از روش ها نیز رایگان بوده که میتوایند از این روش ها نیز برای ساخت بک لینک استفاده کنید.

 روش های رایگان ساخت بک لینک زیادند که به برخی از آنها اشاره میکنیم

برخی از روش های ساخت بک لینک رایگان:

1- تولید محتوای باکیفیت و کاربردی

با تولید محتوای باکیفیت و جذاب و کاربردی میتوانید نظر بسیاری از سایت ها را به خود جلب کنید. سایت های زیادی هستند که برای تایید مطالب خود به مطلب درج شده در سایت شما استناد می کنند و حتی به سایت شما لینک میدهند. البته در نطر داشته باشید که این کار ممکن است باعث شود برخی از سایت ها مطالب باکیفیت سایت شما را بدون رعایت قوانین کپی رایت در سایت خودشون منتشر کنند و نامی از شما هم نبرند ولی اصلا نگران نباشید. پرا که گوگل اگر محتوای سایت شما را قبل از سایر سایت ها توسط ربات ها مشاهده کرده باشد متوجه خواهد شد که مرجع اصلی این مطلب کجاست و به کپی بودن محتوای سایر سایت ها پی می برد.

 

2-تولید محتوای آموزشی شانس بیشتری در گرفتن بک لینک دارند

محتوای آموزشی جامع و کاربردی شانس بیشتری در بدست آوردن بک لینک از سایت های دیگر دارند چرا که این نوع محتوا ها در بخش نظرات سایت های دیگر یا در فروم های تخصصی توسط کاربران منتشر می شوند و بنابر این شما با منتشر نمودن مطالب آموزشی با کیفیت میتوانید به راحتی نظر کاربران را به خود جلب کنید.

برای تولید محتوای آموزشی با کیفیت سعی کنید به موارد زیر دقت کنید:

  • محتوای آموزشی را با بیانی ساده و قابل فهم منتشر کنید
  • از تصاویر و ویدیو برای فهم بیشتر آموزش ها استفاده کنید بدانید که بدون داشتن ویدیو شما مانند بقیه سایت ها در یک سطح معمولی قرار دارید
  • بخش نظرات را جدی بگیرید و سعی کنید در بخش نظرات سایت یا وبلاگ پاسخگوی سوالات یا نظرات کاربران باشید
  • به جای آموزش های کوتاه و ناقص تا جایی که امکان دارد از محتوای جامع و کامل استفاده کنید

 

3- فعالیت در شبکه های اجتماعی

همانطور که میدانید فعالیت در شبکه های اجتماعی در بهبود رتبه سئو تاثیر دارد ولی چگونه؟

توجه داشته باشید اگر تعداد فالوئر ها یا دنبال کنندگان شما در شبکه های اجتماعی کم است این کار نمیتواند کمکی به شما بکند. همچنین میزان لایک یا اشتراک گذاری که بر روی مطلب شما در شبکه های اجتماعی صورت میگیرد بر ارزش بک لینک ایجاد شده توسط شما تاثیر بسزایی دارد. از طرفی بهتر است به جای کپی کردن عین مقاله سایت در شبکه های اجتماعی برداشتی کوتاه و مختصر از آن را انتخاب و در شبکه های اجتماعی قرار دهید که در صورت تمایل کاربر به مطالعه تمام مقاله به سایت شما مراجعه کند.

سعی کنید با یک کلمه کلیدی طولانی (چند کلمه ای) و به یکی از صفحات داخلی سایت خود لینک سازی کنید.

 

4- ایجاد بک لینک از طریق نوشتن پست مهمان

سایت هایی وجود دارند که محتوای خود را از طریق پست های کاربران تهیه میکنند که از رتبه و جایگاه خوبی هم در موتورهای جستجو برخوردار هستند. این گونه سایت ها همیشه آماده پذیرش محتوا و مقاله از طرف کاربران هستند و اجازه میدهند شما لینک خودتان را در محتوای مقاله قرار دهید. برای تهیه یک پست مهمان موارد زیر را رعایت کنید:

  • محتوایی برای پست مهمان تهیه کنید که کاملا اختصاصی باشد
  • در سایت هایی که محتوای خود را به عنوان پست مهمان در آنها منتشر میکنید دقت کنید که حتی الامکان به موضوعات سایت شما مرتبط باشند.
  • برای ساخت بک لینک از صفحات داخلی سایت خود و کلیدواژه هایی با رقابت کم انجام دهید
  • در صفحه مربوط به پست مهمان خود فعالیت کنید و در صورتی که کاربران نظری دارند به نظرات آنها پاسخ دهید
  • صفحات محبوب سایت هدف را شناسایی و مطابق سلیقه کاربران محتواهایی مناسب تولید کنید

 

5- ارسال دیدگاه در سایت های تخصصی و فروم ها

توجه داشته باشید که فعالیت در سایت های تخثثی و ارسال دیدگاه در آنها و همچنین ارسال پست در فروم ها روشی رایگان برای تولید بک لینک های می باشد. همچنین بدانید که اگر بدون توجه به محتوای سایت فقط لیتک خود را ثبت کنید ، لینک توسط سایت مرجع حذف می شود. رعایت نکات زیر شما را در ساخت بک لینک از این روش یاری میکند:

  • از اطلاعات هویتی واقعی شامل نام و تصویر معتبر استفاده کنید
  • دیدگاه یا نظر شما به محتوای صفحه مربوط باشد و از درج دیدگاه های نامربوط خودداری کنید
  • تاجایی که امکان دارد لینک خود را در متن دیدگاه قرار دهید
  • از ارسال نظرات زیاد در یک صفحه یا یک سایت بپرهیزید
  • دیدگاه یا نطر خودتان را در پاسخ به مدیر سایت یا نظر سایر کاربران ارسال کنید

 

 

در ادامه توجه داشته باشید که روش هایی نیز برای ساخت بک لینک وجود داشته که امروزه ارزش و اعتبار خودشون رو از دست داده اند و بهتر است از آنها استفاده نکنید

  • ساخت چندین وبلاگ و بازنشر محتوا در تمام آنها
  • فعالیت در چندین شبکه احجتماعی و انتشار اتوماتیک محتوا در آنها
  • صبت سایت در دایرکتوری ها و سایت ها و تبادل لینک با آنها
  • تبادل لینک با سایت های کم ارزش یا بی ارزش
  • استفاده از ابزارهای تولید بک لینک انبوه
  • ایجاد حساب کاربری انبوه و بدون فعالیت
  • ثبت نظرات به صورت انبوه با استفاده از ربات یا به صورت دستی

 

با این اوصاف باید به این نتیجه رسیده باشید که داشتن بک لینک علاوه بر اینکه چقدر میتواند در بهبود رتبه سئو سایت شما موثر باشد، ساخت بک لینک های بی ارزش هم میتواند خطر ناک باشد و منجر به دریافت جریمه از سوی موتور جستجوی گوگل شود. گوگل برای جلوگیری از ساخت بک لینک های بی ارزش توسط سایت ها الگوریتم پنگوئن را معرفی نموده است که وظیفه آن شناسایی و بررسی سلامت بک لینک ها می باشد.

برای اینکه مشمول جریمه گوگل به منظور ایجاد بک لینک های بی ارزش نشوید به موارد زیر توجه داشته باشید:

  • لینک سازی را در بازه های زمانی مشخص و با فاصله انجام دهید
  • سعی کنید در 6 ماه اول فعالیت سایت به هیچ عنوان لینک سازی نکنید
  • به جای ایجاد صد ها لینک کم ارزش چند لینک معتبر و با ارزش ایجاد کنید
  • لینک سازی را بر روی صفحه اصلی سایت متمرکز نکنید و سعی کنید از صفحات داخلی سایت خود استفاده کنید
  • برای لینک سازی از یک کلمه کلیدی استفاده نکنید و سعی کنید از کلمات کلیدی ترکیبی و بلند تر استفاده کنید
  • از فعالیت در سایت های تبادل لینک بپرهیزید