صفحه اول گوگل را به خود اختصاص دهید

صفحه اول گوگل را به خود اختصاص دهید

 

اولین نکته ای که به ذهن خیلی از مدیران سایت ها می رسد قرار گرفتن در صفحه اول گوگل است. چگونه می شود در گوگل به صفحه اول رسید؟ و سوالاتی از این قبیل. در این مقاله سعی میکنیم چند نکته کلیدی در این مورد را توضیح دهیم و راه قرار گرفتن در رتبه های بالای گوگل را به شما آموزش دهیم . امیدوارم مورد توجه شما قرار بگیرد .

 

در صفحه اول گوگل باشید

1. وب سایت مناسب

وب سایت شما مهمترین ابزاری است که می تواند در این راه به شما کمک کند. اگر وب سایت مناسب نداشته باشید در واقع بخش عمده ای از قدرت خود را از دست خواهید داد. منظور از وب سایت مناسب سایتی است که دارای خصوصیات زیر باشد:

  • قالب مناسبی داشته باشد یعنی تا جای ممکن چگالی html صفحات آن نسبت به متنی که شما می گذارید کم باشد.

  • ساختار مناسبی از نظر لینکهای داخلی بین صفحات شما ایجاد کند

  • از تکنیکهایی مثل تگ گذاری و نوار راهبردی استفاده کند

  • آدرس دهی صفحات مناسبی داشته باشد

  • سرعت لود شدن صفحات آن سریع انجام شود

  • مشکلات امنیتی نداشته باشد

  • گرافیک مناسب و بسیار سبکی داشته باشد و حجم صفحات آن به خاطر قالب سایت زیاد نباشد

  • سایت شما به گونه ای طراحی شده باشد که گوگل به راحتی بتواند صفحات و مطالب شما را پیدا کرده و ایندکس کند

بنابراین در اولین قدم باید یک ابزار مناسب و مفید برای این کار پیدا کنید. در صورتی که اطلاعات فنی در مورد انواع وب سایت و تفاوت های آن ندارید سعی کنید از یک مشاور بی طرف و خبره در این زمینه کمک بگیرید تا بهترین روش را برای طراحی سایت خود انتخاب کنید.

2. تحلیل مخاطبین سایت شما و رقبا

در دومین قدم باید بدانید که مشتری سایت شما معمولا به دنبال چه کلماتی جستجو می کند و چه نیازهایی دارند. با بررسی امکاناتی که می توانید برای آنها ارائه دهید و امکانات سایت های مشابه می توانید به اطلاعات بسیار ارزشمندی دست پیدا کنید و ساختار محتوا و معماری سایت خود را بر این اساس بنا کنید.

شناسایی نیازهای مخاطب نه تنها تاثیر مستقیمی در قرار گرفتن سایت شما در صفحه اول گوگل دارد بلکه در مراحل بعدی یعنی تبدیل بازدیدکنندگان سایت به مشتری نیز نقش اساسی پیدا می کند. بنابراین همواره سعی کنید نیازهای مخاطبین خود را تشخیص داده و آنها را برطرف کنید.

3. انتخاب کلمات کلیدی

انتخاب کلمات کلیدی موضوع بسیار گسترده ای است که به تنهایی می توان چندین مقاله و کتاب در موردش پیدا کرد و چندین ساعت در این باره صحبت کرد. انتخاب کلمات کلیدی مناسب نقش مستقیمی در موفقیت سایت شما خواهد داشت. در کلاس های آموزش سئو به طور مفصل در مورد نحوه انتخاب کلمات کلیدی صحبت می کنیم.

به طور خلاصه می توانید قوانین زیر را درمورد کلمات کلیدی در نظر بگیرید:

  • کلمات کلیدی را به عنوان کلمه کلیدی مناسب انتخاب کنید که به طور مستقیم مرتبط با خدمات سایت شماست

  • کلمات کلیدی بهتر هستند که جستجوی بیشتری دارند و رقبای کمتری در آن کلمه دارید و در عین حال رقبای شما در آن عبارت ضعیف تر هستند.

  • هرگز از روش های اسپم و سیاه برای بالا بردن چگالی کلمات کلیدی خود استفاده نکنید. از جمله این روش ها می توان به تکرار بی مورد کلمه کلیدی در بخش های مختلف سایت اشاره کرد.

  • از ابزارهای آمارگیر مناسب برای بررسی کلمات کلیدی استفاده کنید.

  • کلمات کلیدی مناسب خود را با ابزارهای مثل rank tracker دنبال کنید و وضعیت خود و رقبایتان را همواره تحلیل کنید.

4. تولید محتوای مناسب و مفید

در محتوای سایت خود همواره اطلاعات مفیدی قرار دهید تا سوالات و خواسته های بازدیدکنندگان سایت برطرف شوند. هرگز اطلاعات خود را از سایت های دیگر کپی نکنید و همواره خودتان محتوای سایت خودتان را تولید کنید.

 

5. به سئوی خارجی اهمیت دهید

منظور از سئوی خارجی انجام هرگونه فعالیت خارج از سایت است، فعالیت در سایت های مختلف و ایجاد لینک، فعالیت در شبکه های اجتماعی، بازاریابی ویدئویی و ... از جمله اینگونه فعالیت ها هستند. شما با انتشار مطالب سایت خود می توانید مخاطبین زیادی را به سمت سایتتان هدایت کنید و از طرف دیگر به گوگل و سایر موتورهای جستجو بفهمانید که سایت شما مطالب مفیدی دارد که افراد مختلف به آن علاقه دارند و آنها را منتشر می کنند. سیگنالهای ایجاد شده در شبکه های اجتماعی و رفتارهای مخاطب تاثیر مستقیمی بر روی رتبه بندی سایت شما در گوگل و قرار گرفتن در صفحه اول گوگل خواهد داشت.

همواره به یاد داشته باشید که مطالب شما زمانی ارزش خود را نشان خواهند داد که دیده شوند، ابزارهای زیادی هستند که می توانید از طریق آنها مطالب خود را منتشر کنید.

6. از ابزارهای روز استفاده کنید و الگوریتم های جدید را دنبال کنید

ابزارهای زیادی برای سئو وجود دارند که می توانند آمار تحلیلی مناسبی به شما بدهند. همواره سعی کنید از این ابزارها بهترین استفاده را ببرید و خود را با الگوریتم های جدید گوگل وفق دهید. دو عامل هستند که همیشه در حال تغییرند:

  • الگوریتم های گوگل
  • وضعیت سایت های رقیب شما

بنابراین شما نمی توانید ثابت بمانید زیرا در این صورت از آنها عقب خواهید ماند.

7. استفاده از مشاوره افراد خبره

به یاد داشته باشید که سئو یک علم تخصصی است و همانگونه که یک بیمار به پزشک مراجعه می کند شما نیز باید برای رفع مشکلات خود به متخصص این علم مراجعه کنید و از افراد خبره و مشاورین خوب برای بهبود وضعیت سایت خود در گوگل بهره ببرید. سئو یک علم ثابت نیست و همواره در حال تغییر است بنابراین با برقراری ارتباط با افراد خبره در این زمینه اطلاعات روز را بدست آورید.

نتیجه گیری

قرار گرفتن در صفحه اول گوگل گرچه ساده نیست اما با در نظر گرفتن نکات مطرح شده در این مقاله به راحتی میتوانید آن را بدست آورید. به خاطر داشته باشید که هیچ چیز با ارزشی به آسانی بدست نمی آید.