خدمات مخابرات به مشترکان تلفن ثابت

چه خدماتی به مشترکان تلفن ثابت ارائه می شود؟

چه خدماتی به مشترکان تلفن ثابت ارائه می شود؟

 

 

 

با همه گیر شدن تلفن همراه یا همان موبایل دیگر کسی را پیدا نمیکنید که موبایل نداشته باشد . اما با این حال هنوز تلفن های ثابت نیز کاربران خاص خود را دارند . در این رابطه امروز و این مطلب را اختصاص دادیم به خدمات تلفن های ثابت و اینکه چه خدماتی به مشترکان خود می دهند . در ادامه با ما باشید .


شرکت مخابرات استان تهران برای مالکان خطوط تلفن ثابت خدمات متعددی مانند دریافت ریز مکالمه یا بستن و باز کردن صفر دوم را در نظر گرفته است.
به گزارش خبر گزاران ، درحال حاضر سرویس‌های متعددی برای کاربران تلفن ثابت در نظر گرفته شده که ممکن است در موارد متعدد کاربران با این خدمات آشنایی چندانی نداشته باشند. در این گزارش برخی خدمات عمده که بر روی خط های تلفن ثابت ارائه می شود مرور شده است. جهت استفاده از این خدمات عضویت در سایت مخابرات برای مشترک الزامی است و مشترک پس از ثبت نام در سایت و مراجعه به یکی از مراکز تلفنی جهت احراز هویت و فعال سازی شناسه کاربری و رمز عبور وارد سیستم شده و از خدمات ارائه شده بهره مند می شود. بر این اساس مالکان تلفن ثابت می توانند از خدماتی چون دریافت ریز مکالمه،قبض المثنی یا دریافت ریزمکالمات سرویس هوشمند بهره مند شوند. در سرویس دریافت ریز مکالمه مشترکان پس از عضویت در سایت مخابرات می توانند به دو شیوه و به تفکیک نوع مکالمه در یک فاصله تاریخی ویا به تفکیک یک شماره خاص در یک فاصله تاریخی ریز مکالمات خود را دریافت کنند. قطع و وصل تلفن سرویس دیگری است که برای استفاده از آن مبلغ پنج هزار ریال در اولین صورتحساب تلفن افراد منظور می شود. البته با استفاده از این سرویس در صورت قطع تلفن صورتحساب بر اساس بدهیهای قبلی، آبونمان و حداقل مصرف همچنان صادر می شود و باید در مهلت مقرر پرداخت شود و در غیر اینصورت، مشمول شرایط تلفن های بدهکار شده و پس از انجام مراحل قانونی، منجر به جمع آوری منصوبات تلفن و سلب امتیاز می شود. تعویض شماره امکان دیگری است که در شرایط خاص برای مشترکان تلفن ثابت در نظر گرفته شده و با استفاده از این سرویس افراد می توانند با پرداخت هزینه ای معادل بیست هزار ریال برای تعویض شماره تلفن خود اقدام کنند. این مبلغ در اولین صورتحساب تلفن منظور می شود. تغییر مکان نیز از دیگر امکاناتی است که برای مشترکان تلفن ثابت در نظر گرفته شده و جهت تغییر مکان خط تلفن ثابت به آدرس جدید ارائه شده است. در این بخش ورود اطلاعات فیلدهای آدرس محل نصب جدید و کدپستی الزامی است. بستن و باز کردن صفر دوم نیز سرویسی است که هزینه بستن صفردوم برابر ۵۰۰ پالس شهری بوده و در اولین صورتحساب تلفن منظور می شود. برقراری و یا قطع سرویس های ویژه از دیگر خدمات مخابراتی به شمار می رود و سرویس های وی‍‍ژه شامل انتظار مکالمه، انتقال مکالمه، مکالمه کنفرانسی، انتقال از خط اشغال، شماره گیری سریع، کنتور خانگی، ارتباط بدون شماره گیری و سیستم بیدار باش می شود. هزینه (آبونمان) استفاده از سرویس مکالمه سه نفره به میزان سه برابر آبونمان ثابت در صورتحساب مشترکان درج خواهد شد و هزینه وصل سایر سرویس های ویژه به صورت رایگان خواهد بود. کشف مزاحمت تلفنی نیز سرویسی است که جهت اعلام و بررسی مزاحمت های تلفنی مورد استفاده قرار می گیرد. دریافت رمز ۱۸۱۸ نیز امکان دیگری است که جهت ارائه رمز سیستم ۱۸۱۸ به مشترکین جهت دریافت ریز مکالمات از طریق تلفن از سیستم ۱۸۱۸ است. اعلام تلفن به ۱۱۸ و یا عدم اعلام آن نیز از دیگر سرویس های ارائه شده توسط مخابرات است. ریز مکالمات سرویس هوشمند هم سرویسی است که جهت ارائه ریز مکالمات مشترکین سرویسهای هوشمند شامل مشاوره تلفنی، مکالمه رایگان، شماره اختصاصی، شماره فراگیر، انتقال شماره، نظر سنجی تلفنی، هزینه های سرویس IN و شبکه خصوصی مجازی مورد استفاده قرار می گیرد.


اصلاح نشانی محل نصب امکانی است که این برای اصلاح آدرس مورد استفاده قرار می گیرد و برای تغییر مکان خط تلفن به آدرس دیگر، می بایست از سرویس تغییر مکان استفاده شود .

 

 

 

لطفأ نظرات و پیشنهادات خود را در صوص بهتر و مفید تر شدن مطالب و محتویات سایت از طریق بخش نظرات اعلام نمایید .

کمک شرکت گوگل که کارمندان سرطانی اش

گوگل به کارمندان سرطانی خود کمک می کند

گوگل به کارمندان سرطانی خود کمک می کند

 

 

شرکت گوگل تصمیم گرفت که به کارمندان خود  و یا اعضای خانواده‌شان که  از بیماری سرطان رنج می‌برند کمک کند .به گزارش خبرگزاران ، شرکت گوگل اعلام کرد که به زودی پوشش هزینه‌های آزمایش DNA کارمندان و اعضای خانواده آنها که به سرطان مبتلا هستند، را آغاز می‌کند.
یک منبع آگاه در گوگل در این باره گفت که قرار است هزینه‌های انجام آزمایش DNA توسط موسسه Foundation Medicine از سوی گوگل پرداخت شود. این منبع آگاه اظهار کرد که مایکل پلینی، مدیر این بنیاد از امضای توافقنامه‌ای در این خصوص با شرکت گوگل خبر داده است و کارمندان گوگل نیز در جریان این مزایای جدید قرار گرفته‌اند. این اظهارات در حالی صورت می‌گیرد که شرکت گوگل تا کنون در این باره اظهار نظری نکرده است. به گزارش رویترز، گفته می‌شود که شرکت گوگل از ابتدای سال آینده میلادی این خدمت جدید را به کارمندان و اعضای خانواده آنها ارائه خواهد کرد.

 

 

 

لطفأ نظرات و پیشنهادات خود را در خصوص بهتر و مفید تر شدن مطالب و محتویات سایت از طریق بخش نظرات اعلام نمایید .

تبلت آمازون محبوب تر از iPad اپل

تبلت آمازون محبوب تر از iPad اپل

تبلت آمازون محبوب تر از iPad اپل

 

 

 

بعد از انجام یک نظر سنجی در بازار آمریکا ، نتایج حاصل از آن نشان داد که خریداران دستگاه‌های الکترونیکی ساخته شده توسط شرکت آمازون بالاترین سطح رضایتمندی را نسبت به دیگر کاربران دارند.
به گزارش خبر گزاران ، این نتیجه برخلاف تصور قبلی کاربران و کارشناسان محسوب می‌شود و از آنجا که رایانه‌های لوحی یا همان تبلت ها این روزها محبوبیت فراوان دارند، همگان بر این باورند که محصولات شرکت اپل بیش از دستگاه‌های الکترونیکی ساخته شده در شرکت‌های رقیب رضایت مردم را جلب می‌کند. ممکن است این نتیجه تا پیش از این درست بوده باشد.
اما در آخرین نظرسنجی در مورد میزان رضایت مردم از رایانه‌های لوحی مشخص شد محبوب‌ترین دستگاه‌ها را آمازون می‌سازد و بیشترین میزان رضایتمندی هم بین مشتریان این شرکت حاصل می‌شود. این نظرسنجی را مرکز تحقیقاتی JD Power در دوره زمانی ۳ سال انجام داد و در آن نظر مردم در مورد قابلیت‌های اجرایی، وزن، آسانی در به‌کارگیری ابزارها، امکانات، شکل ظاهری، طراحی و قیمت سنجیده شد.
 


میزان امتیازی که هر یک از کاربران به مدل‌های مختلف رایانه‌های لوحی دادند از عدد ۱۰۰۰ سنجیده شد و کارشناسان در پایان دریافتند که قیمت پایین و میزان کارآمدی مهم‌ترین اولویت برای کاربران جهانی محسوب می‌شود. با این روش سنجش آمازون با ۸۲۷ امتیاز در بالاترین سطح قرار گرفت و اپل با ۸۲۴ امتیاز و سامسونگ با ۸۲۱ امتیاز رتبه‌های بعدی را به‌دست آوردند.

 

 

لطفأ نظرات و پیشنهادات خود را در خصوص بهتر و مفید تر شدن مطالب و محتویات سایت از طریق بخش نظرات اعلام نمایید .

کاهش سرعت اینترنت رایتل

علت کاهش سرعت اینترنت رایتل چیست؟

کاهش سرعت اینترنت رایتل

 

علت کاهش سرعت اینترنت رایتل چیست؟

 

 


این روز ها و در پی کاهش سرعت اینترنت شرکت رایتل ، مدیر عامل اپراتور سوم ارتباطی کشور علت کاهش سرعت اینترنت این شرکت را به خبرنگاران مباحث توسعه‌ای اعلام کرد.
به گزارش خبر گزاران در گفتگو با مجید صدری ، در پاسخ به سوالی مبنی بر گلایه‌های برخی کاربران رایتل از کند شدن سرعت اینترنت نسبت به خدمات سال‌های قبل این اپراتور، اظهار کرد: زمانی تنها ۲۰۰ هزار مشترک رایتل داشتیم، اما اکنون تعداد کاربران ما به حدود دو میلیون و ۷۰۰ هزار نفر رسیده است که افزایش تعداد کاربران بی‌شک نیازمند عملیات توسعه‌ای خواهد بود. مدیر عامل اپراتور سوم ارتباطی کشور با تاکید بر انجام عملیات توسعه‌ای در رایتل عنوان کرد: بخشی از موضوع سرعت به بحث پهنای باند و تامین آن مربوط می‌شود که در این زمینه مشکل خاصی وجود ندارد، اما بخشی از موضوع نیز به تجهیزات مربوط می‌شود. وی ادامه داد: اکنون برخی از تجهیزات رایتل در تهران نصب شده و برخی از این تجهیزات نیز در حال نصب است، اما تنها در شهری مثل تهران ما نیاز به نصب ۲۰۰ سایت جدید داریم که اکنون برخی از این نیاز از طریق اشتراک با سایت‌های همراه اول برطرف می‌شود و مابقی آن نیز به تدریج با نصب تجهیزات جدید برطرف خواهد شد. صدری در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر این‌که بنابر اعلام دبیر شورای عالی فضای مجازی، در سرعت‌های بالا ۶۵ درصد سرعت اینترنت صرف نقل‌وانتقال فایل‌های ویدیویی می‌شود و در این زمینه نیاز به تنظیم مقررات خاص محسوب می‌شود، اظهار کرد: در هر صورت ما تابع قوانین جمهوری اسلامی، شورای عالی فضای مجازی و سازمان تنظیم مقررات به عنوان صادر‌کننده پروانه خود هستیم و قطعا این دوستان نیز در تصمیم‌گیری‌های خود شرایط بازار ما را در نظر خواهند گرفت.

 

 

 

لطفأ نظرات و پیشنهادات خود را در خصوص بهتر و مفید تر شدن مطالب و محتویات سایت از طریق بخش نظرات اعلام نمایید .

همکاری شرکت ال جی با گوگل

قرارداد 10 ساله شرکت گوگل با ال جی

قرارداد 10 ساله شرکت گوگل با ال جی

 

 

 


شرکت های ال‌جی و گوگل از عقد قرارداد همکاری جدیدی بین خود خبر داده‌اند که نتایج حاصل از آن می‌تواند منافع و امتیازات زیادی را برای همه کاربران به همراه داشته باشد . در پی این قرار داد دو شرکت می‌توانند از حق امتیازهای یکدیگر استفاده کنند و البته، حق‌ امتیازهایی که طی 10 سال آینده به ثبت می‌رسانند نیز توسط آن‌ها استفاده می‌شود . به گزارش خبر گزاران ، این قرارداد همکاری دوجانبه برای دوره زمانی ۱۰ سال منعقد شده است و طی آن انواع فناوری‌ها و محصولات تحت پوشش هر دو شرکت قرار می‌گیرند. بر اساس این قرارداد همکاری دو شرکت می‌توانند از حق امتیازهای یکدیگر استفاده کنند و البته، حق‌ امتیازهایی که گوگل یا ال‌جی طی ۱۰ سال آینده به ثبت می‌رسانند نیز توسط هر یک از دو شرکت بدون هرگونه مشکل استفاده می‌شود. هنوز جزئیات این قرارداد به صورت دقیق منتشر نشده است تا مشخص شود که گوگل و ال‌جی در نخستین گام از این همکاری چه محصول مشترکی را روانه بازار می‌کنند.

لازم به ذکر است که این دو شرکت فناوری بزرگ پیش از این هم همکاری‌های گسترده‌ای با یکدیگر داشتند که از مهم‌ترین آنها می‌توان به تولید گوشی هوشمند Nexus اشاره کرد.


به هر حال، کنار گذاشتن مشاجرات قضایی بر سر حق امتیازها و امکان استفاده از فناوری‌های شرکت مقابل این فرصت را در اختیار ال‌جی و گوگل می‌گذارد تا بتوانند نسل آتی محصولات خود را به صورت جامع‌تر در اختیار کاربران بگذارند.

 

 

لطفأ نظرات و پیشنهادات خود را در خصوص بهتر و مفید تر شدن مطالب و محتویات سایت از طریق بخش نظرات اعلام نمایید .

تعطیلی شرکت نوکیا

8000 کارمند نوکیا بیکار شدند

8000 کارمند نوکیا بیکار شدند

 

 

 


همانطور که می دانید شرکت نوکیا ، شرکت غول آسای  فنلاندی تولید موبایل است . بر اساس خبر های رسیده این شرکت غول موبایل کارخانه تولید گوشی  خود در چنای هند را اول نوامبر تعطیل و هزاران نفر را بیکار کرد.
به گزارش خبر گزاران ، تعطیلی این کارخانه که یکی از بزرگترین کارخانه‌های تولید گوشی موبایل در دنیا بود، بر زندگی بیش از ۳۰ هزار نفر تاثیر خواهد گذاشت. این کارخانه هشت هزار کارمند را به کار گرفته بود و ۲۵ هزار شغل غیرمستقیم نیز ایجاد کرده بود. در زمان تعطیلی این کارخانه حدود ۱۱۰۰ نفر در آن مشغول به کار بودند در حالیکه در مارس ۵۵۰۰ نفر پیشنهاد بازنشستگی داوطلبانه نوکیا را پذیرفته و کار خود را ترک کردند. نوکیا تولید در کارخانه چنای را در ژانویه سال ۲۰۰۶ آغاز کرد و گوشی‌های تولید این کارخانه را به بازارهایی شامل خاورمیانه، آفریقا، آسیا، استرالیا و نیوزیلند صادر می‌کرد. کل تولید این کارخانه ۸۰۰ میلیون دستگاه بود و این شرکت گوشی‌هایی به ارزش بیش از دو میلیارد دلار در سال از این کارخانه صادر می‌کرد. بر اساس گزارش اینترنشنال بیزنس تایمز، این کارخانه که بزرگ‌ترین کارخانه نوکیا در خارج از اروپا بود به دلیل اختلاف مالیاتی این شرکت در هند، مشمول قرارداد ۷.۵ میلیارد دلاری نوکیا و مایکروسافت نشده بود.

 

 

 

لطفأ نظرات و پیشنهادات خود را در خصوص بهتر و مفید تر شدن مطالب و محتویات سایت از طریق بخش نظرات اعلام نمایید .

گلکسی نوت 4 سامسونگ

سامسونگ زمان عرضه تبلت گلکسی نوت ۴ را اعلام کرد

سامسونگ زمان عرضه تبلت گلکسی نوت ۴ را اعلام کرد

 

 

 


سامسونگ زمان عرضه تبلت گلکسی نوت ۴ را اعلام کرد Galaxy Note 4 یک تبلت آندرویدی است که سامسونگ چند روز پیش در جریان نماشگاه ایفای برلین از آن رونمایی کرد.
به گزارش خبر گزاران به نقل از پایگاه خبری GSMArena، قرار است از ۱۹ سپتامبر (۲۸ شهریور ۹۳) پیش فروش این تبلت فون هوشمند در فروشگاه‌های سامسونگ در انگلیس آغاز شود. سامسونگ قصد دارد سه هفته بعد یعنی در ۱۰ اکتبر (۱۸ مهر) گلکسی نوت ۴ را در فروشگاه‌های عامل به دست مشتریان برساند. این محصول در کره جنوبی احتمالاً اندکی زودتر عرضه می‌شود. بر پایه این گزارش، کاربران چینی می توانند از ۲۶ سپتامبر (۴ مهر) گلکسی نوت ۴ را در کشور خود خریداری کنند.

 

 

 

لطفأ نظرات و پیشنهادات خود را در خصوص بهتر شدن مطالب و محتویات سایت ازطریق بخش نظرات اعلام نمایید .

 

شرکت گوگل

ساخت دستگاه تشخیص زودهنگام سرطان توسط شرکت گوگل

ساخت دستگاه تشخیص زودهنگام سرطان توسط شرکت گوگل

 

 

 


شرکت گوگل با ساخت دستگاهی برای تشخیص زودهنگام سرطان و پیش بینی سکته قلبی و مغزی به گروه شرکت های بزرگ ساخت تجهیزات پزشکی می پیوندد .


به خبر های رسیده از منابع خبری، گوگل اخیرا کار بر روی پروژه ای را آغاز کرده که درصورت موفقیت، قادر به تشخیص سرطان، حمله قلبی، سکته مغزی و سایر بیماری ها بسیار زودتر از زمانی که اکنون قابل تشخیص هستند، خواهد بود.


این تکنولوژی با ترکیب ذرات نانویی با قابلیت تشخیص بیماری کار می کند که با بلع قرص هایی کوچک وارد جریان خون می شوند و بعد با حس گری که روی مچ دست فرد بسته شده تبادل اطلاعات می کنند.
ایده اصلی این تکنولوژی این تشخیص تغییرات جزیی در ترکیبات شیمیایی بدن است که می تواند به عنوان یک سیستم هشدار زودهنگام عمل کند.


این پروژه تشخیصی که مراحل اولیه خود را می گذراند توسط گوگل ایکس، واحد تحقیقات شرکت گوگل هدایت می شود و دکتر اندرو کنراد یک زیست شناس مولکولی مسوولیت آن را برعهده دارد.


با توجه به اینکه بین بافت های سرطانی و بافت های سالم تفاوت های مشخصی وجود دارد، گوگل درصدد است به طور مداوم خون را به دنبال ردهای نشانه های مختص سرطان زیر نظر بگیرد و با این کار مدت ها پیش از بروز نشانه های فیزیکی، سرطان را تشخیص دهد.


پیش از این گوگل بر روی اندازه گیری گلوکز بیماران دیابتی از طریق لنزهای طبی کار کرده و یک شرکت نوپا را نیز خریده بود که پیش از این قاشقی را با قابلیت تشخیص لرزش ناشی از بیماری پارکینسون ابداع کرده بود.
کار گوگل ایکس تحقیق و بررسی نوآوری هایی است که می توانند بالقوه نتیجه ای انقلابی داشته باشند.


به گفته مدیر این پروژه تحقیقاتی، در این طرح تلاش می شود داروها از حالت واکنشی به حالت فعال و پیشگیرانه تغییر یابد و در این میان، ذرات نانو به شما توانایی می دهند که بدن را در سطح مولکولی و سلولی وارسی کنید.
گوگل در حال طراحی یک مجموعه از نانوذرات است که قرار است برای تشخیص بیماری های متفاوت تطبیق پیدا کنند.


مثلا این ذرات به شکلی طراحی شوند که به یک سلول سرطانی یا یک ذره از دی ان ای سرطانی بچسبند یا نشانه های پلاکت های چربی را که در آستانه رها شدن پوشش داخلی عروق هستند پیدا کنند و در نتیجه با این کار می توانند بالقوه جلوی حمله قلبی را بگیرند.
یک مجموعه دیگر از ذرات نانو می تواند بر ترکیبات شیمیایی خون نظارت کند و میزان بالای پتاسیم در خون می تواند نشانه بیماری کلیه باشد.


براساس ادعای گوگل، می توان ذرات نانوی متخلخلی (پر از سوراخ) ساخت که با عبور پتاسیم تغییر رنگ دهند و بعد شما می توانید آن ذرات را که خاصیت مغناطیستی دارند به یک نقطه یعنی عروق سطحی مچ دست فرابخوانید و بررسی کنید که آنها چه دیده اند.

 

 

لطفأ نظرات و پیشنهادات خود را در خصوص بهتر و مفید تر شدن مطالب و محتویات سایت از طریق بخش نظرات اعلام نمایید .

اختلالات اینترنت همراه اول

دلیل افت شدید اینترنت همراه اول چیست؟

دلیل افت شدید اینترنت همراه اول چیست؟

 

 

اینترنت همراه اول این روزها با اختلالات فراوانی مواجه شده است . دلیل ایت اختلالات چه می تواند باشد ؟دلیل آن نصب آنتن های نسل سوم تلفن های همراه در شهرها است که شاهد افت شدید سرعت اینترنت همراه اول هستیم. معاون همراه اول گفت: افت سرعت اینترنت این اپراتور در ماه‌های اخیر به دلیل راه‌اندازی نسل ۳ و تغییر فرکانسی است که با توسعه کار به زودی شبکه به حالت پایدار می‌رسد.
به گزارش خبر گزارران محمدمهدی عطوفی در گفت‌وگو با فارس، در پاسخ به این سوال که در ماه‌های اخیر پس از راه‌اندازی نسل ۳ کیفیت اینترنت همراه اول بسیار کاهش یافته اظهار داشت: با ورود آنتن‌های نسل سه به شبکه، به طور خودکار در بخش CORE شبکه و در قسمت رادیویی تغییراتی ایجاد می‌شود که اختلال‌های موقتی را در پی دارد. معاون بازاریابی و مشترکان اپراتور اول تلفن همراه افزود: به مرور که به سمت جلو حرکت می‌کنیم و شبکه توسعه می‌یابد سرعت اینترنت بهتر می‌شود و امیدواریم به زودی به حالت پایدار برسیم. وی در پاسخ به این سوال که چرا در شهرهایی که هنوز نصب آنتن‌های نسل سه آغاز نشده شاهد افت شدید سرعت اینترنت همراه اول هستیم گفت: CORE شبکه(هسته) برای 2G و 3G یکجا است و پس از توسعه بحث‌های بهینه‌سازی مطرح می‌شود. عطوفی توضیح داد: در بسیاری از مناطق ناگزیریم با توجه به سیاست‌های سازمان تنظیم مقررات فرکانس رادیویی را تغییر دهیم و این تغییر مشکلات موقتی را به وجود می‌آورد. معاون همراه اول تاکید کرد: اختلال‌های چند وقت اخیر مربوط به تغییر فرکانسی برای ارتقا از نسل ۲ به نسل ۳ است و فشار سنگینی را در این مدت متحمل شده‌ایم که سریع این دوره را پشت سر بگذاریم و به حالت پایدار برسیم. وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه به این ترتیب انتظار مشترکان برای بهبود سریع وضعیت پوشش یک منطقه پس از نصب آنتن‌‌های نسل ۳ در آن منطقه گفت: به طور معمول یک آنتن نسل ۳ بین ۵۰۰ متر تا یک کیلومتر پوشش دارد در حالی که یک آنتن نسل ۲ به مراتب پوشش گسترده‌تری دارد بنابراین نوع آنتن، فرکانس و منطقه در پوشش مناطق تاثیرگذار است.

 

 

لطفأ نظرات و پیشنهادات خود را در خصوص بهتر و مفید تر شدن مطالب و محمتویات سایت از طریق بخش نظرات اعلام نمایید .

بررسی مشکلات اینترنت

اخطار سازمان تنظیم مقررات به 13 شرکت اینترنتی

اخطار سازمان تنظیم مقررات به 13 شرکت اینترنتی

 

 

 

 

غلامرضا داداش‌زاده ، معاون نظارت سازمان تنظیم مقررات در گفت‌وگو با خبرنگاران ، از اخطار به 13 شرکت ارائه کننده اینترنت خبر داد . وی درباره بررسی‌های فنی که سازمان تنظیم مقررات ارتباطات به صورت دوره‌ای بر روی خدمات شرکتهای ارائه کننده اینترنت صورت می‌دهد و تاثیرگذاری این بررسی‌ها در کاهش مشکلات مردم اظهار کرد:‌ طبیعتا حوزه نظارت دشواریهای خاص خود را دارد اما ما درنهایت براساس چارچوب پروانه شرکت‌ها و موافقت نامه‌هایی که آنها دریافت کرده‌اند به نظارت و فعالیت‌های آنها خواهیم پرداخت.
وی با تاکید بر این‌که در این راستا سازمان تنظیم مقررات ارتباطات نمی تواند موضعی فراتر از چارچوب پروانه شرکت‌ها را داشته باشد، گفت: ملاک ما در نظارت بر شرکتها پروانه آنهاست و نمی توان از آنچه در آن ذکر شده عدول کرد.

 

نارضایتی و شکایت 12 درصد مشترکان اینترنت

معاون رگولاتوری همچنین اظهار کرد: بر اساس بررسی‌های صورت گرفته از میان شش و نیم میلیون پورت اینترنت که در اختیار مردم قرار گرفته حدود 12 درصد مشکل و نارضایتی مردمی وجود داشته است که این رقم نسبت به سال‌های گذشته بهبود پیدا کرده اما هنوز هم از نظر ما راضی‌کننده نیست چرا که طبق آمارهای موجود میزان رضایت مشتریان ما از کیفیت و سرعت سرویسی که دریافت کرده‌اند به حدود 60 درصد می‌رسد. از سوی دیگر متوسط زمانی که اپراتورها برای حل مشکلات مردم به کار گرفته‌اند 80 درصد مهلت مجاز بوده است.

وی همچنین یادآور شد: طبیعتا هیچ گاه شکایات مردمی به صفر نمی‌رسد اما لازم است حد متوسطی در این زمینه وجود داشته باشد. متوسط میزان نارضایتی و شکایت منطقی نسبت به کیفیت خدمات شرکتهای ارائه کننده اینترنت در برخی کشورها حدود 10 تا 15 درصد است که با توجه به رضایت 60 درصدی ایرانیان از خدمات اینترنتی شرکتها، ما همچنان با این ایده‌آل فاصله داریم.

او درباره مدت زمانی که طی آن اپراتورهای اینترنتی باید پاسخگوی مشکلات مردمی باشند نیز اظهار کرد: در این زمینه بسته به نوع مشکل زمانهای مختلفی در نظر گرفته می‌شود اما بیشترین زمانی که برای رسیدگی به مشکل یک مشترک در نظر گرفته شده مدت 14 روز است.

معاون نظارت سازمان تنظیم مقررات ارتباطات همچنین عنوان کرد: ما در سازمان تنظیم مقررات ارتباطات سه شیوه مختلف را برای بررسی وضعیت شرکت‌ها در نظر می‌گیریم و نظارت‌ها را به صورت از راه نزدیک و از طریق خود دارندگان پروانه، از طریق آنلاین و با دسترسی به سامانه مدیریتی آن‌ها و یا از طریق ارزیابی‌های دوره‌ای و اعلام وضعیت هر کدام از اپراتورها مورد بررسی قرار می‌دهیم.

 

پروانه‌هایی که مشکل ساز شدند

داداش زاده ادامه داد:‌ با توجه به ارزیابی‌هایی که تاکنون صورت گرفته به نظر می‌رسد تاثیرات مثبتی در این حوزه ایجاد شده و نکته جالب آنکه در موارد متعدد مردم برای انتخاب شرکت خدمات دهنده خود به نتیجه این بررسی‌ها مراجعه می کنند.
معاون رگولاتوری خاطرنشان کرد:‌ اما با این وجود به نظر می‌رسد حجم پروانه‌هایی که در این زمینه صادر شده کمی کار را دچار اشکال می کند شاید در دوره‌ای نباید این تعداد پروانه برای فعالیت شرکتهای اینترنتی صادر می‌شد.
معاون نظارت سازمان تنظیم مقررات ادامه داد: در سال گذشته برای 13 شرکت‌ PAP، ISP و ISDP اخطاریه صادر شد و در سامانه 195 795 شکایت مردمی به ثبت رسید.
داداش زاده ادامه داد: بر این اساس تذکرهای لازم به اپراتورها داده شد تا در راستای برطرف سازی این مشکلات اقدام کنند.

 

 

 

لطفأ نظرات و پیشنهادات خود را در خصوص بهتر و مفید تر شدن مطالب و محتویات سایت از طریق بخش نظرات اعلام نمایید .

 

© 2018 web-2.ir, All Right Reserved