هارد دیسک اکسترنال سونی

ساخت باریک ترین هارد دیسک جهان توسط شرکت سونی

ساخت باریک ترین هارد دیسک جهان توسط شرکت سونی

 

 

باریک‌ترین هارددیسک یک ترابایتی جهان که وزن آن 155 گرم  وضخامت آن نیز 8.7 میلیمتر  است ، توسط شرکت سونی تولید و روانه بازار شد و به خاطر همین سبک و باریک بودن این هارد دیسک شرکت سونی کاربردهای فراوانی را برای آن پیش‌‌بینی می‌کند.

شعبه سونی در خاورمیانه و شمال آفریقا محصول جدیدی را با نام HD-S1A معرفی کرد که این شرکت ژاپنی از آن با عنوان "باریک‌ترین هارددیسک قابل‌حمل یک ترابایتی" یاد می‌کنند.

به گزارش خبر گزاران ، این حافظه ذخیره‌ساز اطلاعات در رنگ‌های مشکی و نقره‌ای با قابلیت‌های مختلف عرضه شده است و به اندازه‌ای کوچک است که می‌توان آن را داخل جیب یا در کنار کیف لپ‌تاپ حمل کرد.

باریک‌ترین هارددیسک یک ترابایتی جهان ۱۵۵ گرم وزن و ۸.۷ میلیمتر ضخامت دارد و به همین خاطر سونی کاربردهای فراوانی را برای آن پیش‌‌بینی می‌کند.

این هارددیسک خارجی همراه با یک کد امنیتی ویژه و نرم‌افزارهای "مدیریت امنیتی رمزعبور" و "مدیریت تهیه نسخه پشتیبان اطلاعات" عرضه می‌شود.

قابلیت دیگر این دستگاه Data Transfer Accelerator نام دارد که سرعت انتقال اطلاعات بین رایانه و هارددیسک را بیشتر می‌کند و این امکان را در اختیار کاربران می‌گذارد تا داده‌های مورد نظر خود را مبتنی بر ورودی USB 3.0 در کوتاه‌ترین زمان جابه‌جا کنند.

 

 

لطفأ نظرات و پیشنهادات خود را در خصوص بهتر و مفید تر شدن مطالب و محتویات سایت از طریق بخش نظرات اعلام نمایید .

سرعت اینترنت موبایل

امیدی به اصلاح اینترنت موبایل هست؟

امیدی به اصلاح اینترنت موبایل هست؟

 

 

هنوز مشکلات کاربران موبایل با GPRS حل نشده که اپراتورها مجوز ورود به نسلهای بالاتر را دریافت کرده‌اند و این سوال پیش آمده که با ورود به نسلهای بالاتر از چه زمان می‌توان انتظار داشت که کاربران اینترنت موبایل خدماتی متناسب با هزینه‌های پرداختی دریافت کنند؟


به گزارش خبر گزاران ، سالها از ارائه اینترنت موبایل یا همان GPRS می گذرد و اگرچه در مقاطع زمانی مختلف این شیوه اولین راهکار مردم برای اتصال به دنیای مجازی بوده اما همچنان با اختلالات، کندیها و اما و اگرهای بسیاری همراه است.

هنوز کم نیستند کاربرانی که از سرعت پائین اینترنت گوشی خود گلایه داشته و یا از هزینه‌های بالای آن به تنگ آمده اند. البته در این زمینه اپراتورهای مختلف به ارائه بسته‌های تخفیفی متعددی پرداخته‌اند که به گفته آنها هزینه‌های کاربر را تا حدود یک هشتم کاهش می‌دهد.

با این حال همچنان در ارائه اینترنت موبایل، هر یک از اپراتورها مشکلات خاص خود را دارند. یکی از آنها برای فعالسازی طرح با کندی بسیار عمل کرده و پس از چند بار درخواست کاربر بسته تخفیفی او را فعال می‌کند و با این شیوه کاربر که پیامک درخواست فعالسازی را ارسال کرده به خیال اینکه بسته فعال شده به راحتی به استفاده از اینترنت بپردازد و درنهایت در پایان ماه با هزینه‌های چند صد هزار تومانی اینترنت مواجه شود.

اپراتور دیگر هم به گونه‌ای دیگر عمل کرده و پس از به پایان رسیدن مدت زمان بسته‌ها برخلاف سایر اپراتور که این موضوع را از طریق پیامک به اطلاع کاربر می رسانند این پیامک را ارسال نمی‌کرد تا کاربری که در میان مشغله‌های مختلف روزانه تاریخ پایان بسته تخفیفی اینترنت خود را فراموش کرده با هزینه‌های اینترنت آزاد مواجه شده و تمام شارژ سیم کارتش در دوره کوتاه به پایان برسد.

از سوی دیگر مدیران عامل اپراتورهای ارتباطی در توضیح مشکلات مختلفی که در ارائه اینترنت موبایل وجود دارد این گونه عنوان می کنند که ماهیت نسل دوم ارتباطی به گونه‌ای است که برای مکالمه طراحی شده و درنهایت اینترنتی با سرعت بسیار کم دارد که مقایسه سرعت این اینترنت این نسل با نسل سه مانند مقایسه بنز و هواپیماست. اما آن‌ها درباره این که چگونه این سرعت غیرقابل مقایسه با هواپیما تا این اندازه هزینه به دنبال دارد نگفته‌اند.

تعرفه‌های GPRS در انتظار بازنگری
چندی پیش معاون بررسی‌های فنی و صدور پروانه سازمان تنظیم مقررات رادیویی با تاکید بر غیرمنطقی بودن تعرفه‌های فعلی اینترنت موبایل خاطرنشان کرد: تعرفه‌های GPRS نیاز به نوعی بازنگری دارد.

صادق عباسی شاهکوه در عین حال گفت: به هر حال تعرفه اینترنت موبایل در کشور ما به طور طبیعی کمی بالاست که البته اپراتورهای تلفن همراه هم این مساله را مورد توجه قرار داده و تعرفه‌های خود را کمتر از سقف مجاز انتخاب کرده‌اند اما همان طور که گفته شد به طور کلی هزینه اینترنت موبایل به طور آزاد و بدون استفاده از بسته‌های تخفیفی کمی بالاست.

وی همچنین اظهار کرد: به مرور زمان با افزایش استفاده از تلفن‌های هوشمند میزان استفاده از اینترنت موبایل همچنان افزایش پیدا می‌کند و به همین دلیل لازم است که تعرفه‌های این بخش بار دیگر مورد بررسی مجدد قرار گیرد. چرا که زمانی که این تعرفه‌ها وضع شد میزان استفاده از اینترنت موبایل به مانند امروز نبود اما حال با گسترش استفاده ازاین تکنولوژی لازم است تعرفه‌های آن مورد بررسی مجدد قرار گیرد.

معاون سازمان تنظیم مقررات ارتباطات در ادامه صحبت‌های خود یادآور شد: پیش ازاین با توجه به میزان استفاده کاربران از ADSL (اینترنت پرسرعت خانگی) تعرفه‌های این بخش که فوری‌تر بود مورد بازنگری قرار گرفت. اما حال با توجه به میزان گسترش استفاده از GPRS لازم است که این بخش نیز مورد بررسی مجدد قرار گیرد.

وعده وزیر برای بهبود شرایط در نیمه دوم سال جاری
وزیر ارتباطات هم در آستانه ورود اپراتورها به نسل سه، در پاسخ به این سوال که تکلیف کاربران با کیفیت و قیمت اینترنت سیم کارتهای نسل دو چه می‌شود و اینکه قرار است در نسل سه هم اوضاع به همین شکل باشد توضیح داد: دوستان ما در اپراتورهای مختلف شاهد هستند که طی ۱۰ ماه گذشته بیشترین فشار را آورده‌ایم تا کیفیت خدمات بهبود پیدا کند و در این زمینه مطالبات من همواره بیش از سایرین بوده است. با این وجود با شما و مردم هم عقیده هستم و بر این باورم که مردم خدماتی که دریافت می کنند کمتر از تعرفه‌ای است که می پردازند.

محمود واعظی در عین حال عنوان کرد: برای یک اپراتور راحت‌ترین کار افزایش تعرفه‌ها است اما اگر نگاهی به کشورهای پیشرفته داشته باشیم می بینیم که اپراتورها تعرفه خود را کاهش می دهند نه افزایش و از سوی دیگر با ارائه سرویسهای مختلف درآمد خود را جبران می کنند. حال نیز درخواست من از هر سه اپراتور این است که به ارائه سرویس‌های جدید بپردازند تا مردم بتوانند تمام نیازمندی‌های خود را ازطریق موبایل برطرف کنند و از سوی دیگر برای انجام امور معمولی و چک کردن چند سایت مجبور نباشند هزینه‌ای بالا پرداخت کنند.

وزیر ارتباطات همچنین اظهار کرد: امروز برای اعطای مجوز ارائه خدمات نسل سه و نسل‌های بالاتر به اپراتورها بر این نکته تاکید داریم که دیگر نباید کار به شیوه آزمون و خطا پیش برود. چرا که در گذشته گاه خدمتی به مردم ارائه می‌شد اما به مرور زمان این سرویس و خدمت بهبود پیدا کرده و مشکلات آن برطرف می‌شد اما این بار ما خواسته‌ایم که حتما از طریق چند استان بر اجرای طرح‌ در آن‌ها به صورت پایلوت کیفیت خدمات تضمین شود و دیگر با شیوه آزمون و خطا سراغ نسل‌ها بالاتر نرویم.

واعظی در پاسخ به این سوال  مبنی بر این که با همه این تفاسیر کاربران از چه زمان می توانند انتظار داشته باشند که اینترنت سیم کارت‌های نسل دو آن‌ها با شرایط مناسب ارائه شود، توضیح داد: اکنون دستگاه‌ها و اپراتورهای مختلف سرمایه‌گذاری‌های متعددی در این زمینه انجام داده‌اند و پهنای باند مناسب برای ارائه نیز از سوی شرکت زیرساخت قابل تامین است به همین دلیل فکر می کنم نیمه دوم امسال بتوان انتظار داشت که اپراتورها سرویس خوبی دراین زمینه ارائه کنند.

نهایت سرعت GPRS همین است؟
اما در این زمینه مدیران عامل اپراتورهای اول و دوم نیز به ارائه توضیحاتی پرداخته و مدیرعامل همراه اول در این باره اظهار کرد: در حوزه اینترنت موبایل نسل دو مانند ماشین و نسل سه مانند هواپیماست و ما نمی‌توانیم از نسل دو انتظار جوابگویی بیش از این داشته باشیم.

وحید صدوقی با بیان این که شبکه نسل دو در واقع براساس مکالمه شکل گرفته است و مخصوص اینترنت نیست توضیح داد: با این وجود اکنون ما حدود ۱۴۰ تا ۱۵۰ کیلوبیت بر ثانیه اینترنت برروی سیم کارت‌های نسل دو ارائه می دهیم که در بهترین شرایط اگر بخواهیم مقایسه کنیم مانند مقایسه بنز و هواپیماست؛ نسل دو در نهایت می تواند با سرعتی مانند بنز حرکت کند.

مدیر عامل همراه اول ادامه داد: طی چند ماه گذشته ترافیک GPRS ما حدود ۱۰۰۰ درصد رشد داشته است و با به روی کار آمدن نرم افزارهای جدید می خواهند از آن‌ها استفاده کنند اما باید به این نکته هم توجه داشت که توان نسل دو در همین حد است.

صدوقی عنوان کرد: ما در این حوزه سرمایه‌گذاریهای متعددی انجام می دهیم و آمادگی ارائه نسل سه را هم داریم اما به هر حال تاکنون برای توسعه نسل دو و خدمات دیتای آن هزینه‌های مختلفی به ما تحمیل شده و ما در طول سال یک بار یا دو بار تجهیزات خود را ارتقا داده ایم اما در نهایت توان پاسخگویی نسل دو در همین حد خواهد بود.

مدیرعامل ایرانسل هم در این خصوص با تاکید بر این که ایرانسل برنامه‌ای برای افزایش تعرفه GPRS ندارد اظهار کرد: حداکثر توانی که بر روی نسل دوم ارتباطی وجود دارد ارائه اینترنت حدود ۲۰۰ کیلوبیت بر ثانیه است که اکنون متوسط ما در این حوزه ۱۵۰ کیلوبیت بر ثانیه است که با توجه به محدودیت‌های تکنولوژی نسل دوم، این رقم مناسب است و کیفیت این شبکه در حد استانداردهای بین المللی قرار می گیرد.

حال با تمام این تفاسیر باید منتظر ماند تا با ارائه اینترنت نسل سه و چهار از سوی اپراتورها در نهایت مشخص شود آیا کاربران ایرانی هم سرعت مناسبی را با گوشیهای خود تجربه می کنند یا سرعت اینترنت این نسل نیز با افت و خیز و ناملایمات متعدد مواجه خواهد بود.
از سوی دیگر انتظار می رود در همین ابتدای کار بر روی مباحث تعرفه‌ای دقت کافی صورت گیرد و این گونه نباشد که پس از گذشت چندین سال بحث اصلاح تعرفه‌های اینترنت نسل سه مطرح شود.

 

 

لطفأ نظرات و پیشنهادات خود را در خصوص بهتر و مفید تر شدن مطالب و محتویات سایت از طریق بخش نظرات اعلام نمایید .

هتل های هوشمند هدف تازه ی هکر ها

هتل های هوشمند هدف تازه ی هکر ها

هتل های هوشمند هدف تازه ی هکر ها

 

 

به تازگی شرکت های امنیت اینترنت هشدار داده اند که احتمال حمله های اینترنتی به هتل های هوشمند و مراکز اقامتی مدرن به شدت افزایش یافته است .
بر اساس اعلام شرکت پاندا سکیوریتی، این حملات معمولاً مراکزی را هدف قرار می دهند که از تکنولوژی های جدید ارتباطی برای مدیریت بخش های مختلف خود استفاده میکنند. در این مراکز اقامتی ارتباط فوری مشتریان با مدیریت و بخش های اجرایی هتل، پرداخت هزینه های اقامت، رزرو اتاق، ورود و خروج، کنترل نور و دمای اتاق ها، سفارش غذا یا نوشیدنی و ... همه از مواردی است که بصورت هوشمند و تنها با در اختیار داشتن یک تبلت و یک نرم افزار کاربردی ویژه، قابل اجراست.
خوزه مولینا، یک مشاور امنیت آی تی در ایالات متحده، طی تحقیقاتی نشان داد که چگونه می توان با استفاده از تبلت هایی که در اختیار مهمانان هتل های هوشمند قرار می گیرد، به شبکه داخلی آن نفوذ کرده و کنترل تمام بخش ها از جمله اتاق های هتل را بدست گرفت.
او در جریان ارائه نتایج این تحقیقات در جدیدترین کنفرانس Black Hat، کنترل کامل بیش از 200 اتاق در یک هتل هوشمند را بدست گرفت و نشان داد که تجهیزات، ارتباطات و شبکه های داخلی آن ها تا چه میزان در برابر حملات اینترنتی آسیب پذیر هستند.
وی همچنین تأکید کرد که برای انجام این عملیات خرابکارانه نیازی نیست که در نزدیکی هتل و یا حتماً در شهر و یا کشوری که هتل در آن واقع شده حضور داشت و فرآیند نفوذ از هر نقطه دنیا و حتی بدون در اختیار داشتن تبلت های ویژه هتل، امکان پذیر است.
به گفته شرکت پاندا سکیوریتی اغلب این گونه نفوذها، به سادگی و از طریق حفره های امنیتی موجود در نرم افزار مدیریت مشتری قابل اجراست. متأسفانه اغلب هتل های هوشمند از برنامه های اتوماسیون مبتنی بر KNX استفاده می کنند که یک تکنولوژی بسیار قدیمی متعلق به دهه 90 میلادی است.
دلیل دیگری که شبکه هتل های هوشمند را آسیب پذیر کرده این است که تمام مسافران و مهمانان برای استفاده از اینترنت بی سیم، به شبکه داخلی هتل متصل می شوند؛ شبکه ای که سایر سیستم های حساس و مهم در هتل ها با آن ارتباط دارند.
علاوه بر این بسیاری از هتل های هوشمند از ابزارهایی برای تصدیق هویت یا کنترل ورود و خروج کاربران به شبکه، استفاده نمی کنند که این منجر به آزادی و سادگی عمل هکرها در نفوذ های غیر مجاز می گردد.

 

 

لطفأ نظرات و پیشنهادات خود را در خصوص بهتر و مفید تر شدن مطالب و محتویات سایت از طریق بخش نظرات اعلام نمایید .

کوچکترین مودم دنیا در شرکت اینتل

ساخت کوچکترین مودم دنیا توسط شرکت اینتل

ساخت کوچکترین مودم دنیا توسط شرکت اینتل

 

 

شرکت اینتل، ساخت کوچکترین مودم جهان را به پایان رساند و آن را روانه بازار کرد . این مودم کهمساحت آن تنها به 300 میلیمتر مربع می رسد ، امکان ارتباط بین شبکه تلفن همراه و تجهیزات هوشمند را برقرار می کند.

مودم XMM 6255 یک مودم G3 است که به منظور اتصال تجهیزات هوشمند، فناوری های پوشیدنی و تجهیزات امنیتی به اینترنت و شبکه های مخابراتی ساخته شده است. این مودم پیشرفته به گونه ای ساخته شده که قابلیت استفاده در شرایط بسیار سخت و گرمای زیاد را دارد. به علاوه مصرف بسیار کم و ابعاد کوچک این وسیله، آن را به گزینه ای مناسب برای تجهیزات کوچک و دارای ظاهر غیرمعمول تبدیل کرده است.

یکی از کاربرد های بالقوه این مودم، ایجاد شبکه گسترده ای از اشیای هوشمند و مجهز به حسگر است. برای مثال یک کشاورز می تواند حسگرهایی را در مزرعه خود به کار بگیرد که میزان رطوبت خاک را اندازه گیری می کنند. این حسگر با استفاده از مودم XMM 6255 اطلاعات به دست آمده را برای یک کامپیوتر ارسال می کنند و کشاورز دقیقا محل هایی را که نیاز به آبیاری دارند، شناسایی می کند.

شرکت اینتل با تولید این مودم کوچک و پیشرفته قصد ورود به بازار نوظهور اینترنت اشیا را دارد. بازاری که در چند سال گذشته به واسطه تولید و عرضه گسترده گوشی های تلفن هوشمند، تجهیزات آنلاین قابل حمل و انواع دستگاه های تولید شده با قابلیت اتصال به اینترنت، به سرعت شکل گرفته و هر روز بر ارزش مالی آن افزوده می شود.

 

 

لطفأ نظرات و پیشنهادت خود را در خصوص بهتر و مفید تر شدن مطالب و محتویات سایت از طریق بخش نظرات اعلام نمایید .

ایرانی ها با کدام روش به اینترنت متصل می شوند؟

ایرانی ها با کدام روش به اینترنت متصل می شوند؟

 

 

براساس آمارهای ارائه‌شده در سال ۹۲ از جمعیت ۷۵ میلیونی کشور ۲۱ میلیون و ۱۹۸ هزار و ۹۴۵ مشترک اینترنت در کشور وجود داشته است و تعداد کاربران اینترنت نیز ۳۶ میلیون و ۹۱۸ هزار و ۷۹۵ نفر بوده است.
به گزارش خبر گزارن طی سال‌های گذشته در ایران و بسیاری از کشور‌ها ساده‌ترین و محبوب‌ترین راه برای اتصال به اینترنت استفاده از تلفن‌های همراه بوده است. با این حال آمارهای سال ۹۲ مدعی آن است که کاربران ایرانی بیش از همه از طریق ADSL (اینترنت پرسرعت خانگی) به فضای مجازی سفر کرده‌اند.

مدتی از ارائه‌ آمار‌های مربوط به ضریب نفوذ اینترنت در سال ۹۲ می‌گذرد. در این زمینه سامانه‌ مدیریت ضریب نفوذ اینترنت کشور با تاکید بر این نکته که آمارهای سال ۹۲ در حال ثبت و تکمیل است یادآور شده در سال گذشته ضریب نفوذ اینترنت کشور به ۴۹.۱۳ رسیده که البته این آمار نسبت به سال ۹۱ حدود ۱۲ درصد کاهش داشته است.

اما براساس آمارهای ارائه‌شده در سال ۹۲ از جمعیت ۷۵ میلیونی کشور ۲۱ میلیون و ۱۹۸ هزار و ۹۴۵ مشترک اینترنت در کشور وجود داشته است و تعداد کاربران اینترنت نیز ۳۶ میلیون و ۹۱۸ هزار و ۷۹۵ نفر بوده است.

اما در این سال برخلاف رویه‌ مرسوم که معمولا اتصال از طریق اینترنت موبایل (GPRS) پرکاربردترین شیوه‌ی دسترسی به اینترنت محسوب می‌شود، این‌گونه اعلام شده که دسترسی از طریق ADSL (اینترنت پرسرعت خانگی) محبوب‌ترین روش برای اتصال به اینترنت بوده و حدود ۱۵.۹۶ درصد ضریب نفوذ داشته و چهار میلیون و ۷۹۶ هزار و ۴۹۳ مشترک اینترنت کشور از این روش بهره گرفته و تعداد کاربران این شیوه ۱۱ میلیون و ۹۹۱ هزار و ۲۳۳ نفر بوده است.

دومین شیوه اینترنت موبایل

بنابر آمارهای ارائه شده، اینترنت موبایل یا GPRS دومین شیوه‌ی پرطرفدار در دسترسی به اینترنت بوده و در سال ۹۲ حدود ۱۲.۲۵ درصد از ضریب نفوذ ۴۹.۱۳ درصدی اینترنت مربوط به این شیوه بوده است.

طبق آمارهای منتشر شده تعداد مشترکان این شیوه ۹ میلیون و ۲۰۷ هزار و ۲۵۲ نفر بوده و GPRS در کشور ۹ میلیون و ۲۰۷ هزار و ۲۵۲ کاربر داشته است.

دایال آپ همچنان محبوب

نکته‌ جالب آنکه اینترنت دایال آپ که به نظر بسیاری تبدیل به خاطره شده همچنان سومین شیوه دسترسی به اینترنت محسوب می‌شود و ۹.۲۳ درصد از ضریب نفوذ ۴۹.۱۳ درصدی اینترنت را به خود اختصاص می‌دهد.

طبق آمارهای منتشر شده در سامانه‌ مدیریت ضریب نفوذ اینترنت در سال ۹۲ این روش سه میلیون و ۴۶۷ هزار و ۳۸۰ مشترک داشته و تعداد کاربران آن هم به شش میلیون و ۹۳۴ هزار و ۷۶۰ نفر رسیده است.

اما سایر روش‌ها...

اتصال از طریق شبکه فیبر نوری نیز روش دیگری است که ۸.۱۳ درصد از ضریب نفوذ اینترنت کشور را به خود اختصاص داده است.

این شیوه دو میلیون و ۶۵۶ هزار مشترک داشته و تعداد کاربران آن در سال ۹۲ حدود شش میلیون و ۱۰۶ هزار نفر بوده است.

در پایان کمترین میزان استفاده کاربران هم از وایمکس بوده و ضریب نفوذ این تکنولوژی حدود ۳.۵۷ درصد بوده است.

همچنین این روش یک میلیون و ۷۱ هزار و ۸۲۰ مشترک داشته و تعداد کاربران آن دو میلیون و ۶۷۹ هزار و ۵۵۰ نفر بوده است.

 

 

لطفأ نظرات و پیشنهادات خود را در خصوص بهتر و مفید تر شدن مطالب و محتویات سایت از طریق بخش نظرات اعلام نمایید.

قربانی سایت های نشوید

چگونه سایت ها شما را قربانی خود می کنند؟

چگونه سایت ها شما را قربانی خود می کنند؟

 

 

روزانه شما به چند سایت سر میزنید ؟ چه تعداد از این سایت ها اطلاعات و مطالب یا محصولاتی را به شما عرضع می کنند که شما دنبال آنها بودید ؟ سایت‌های زیادی از ترفندهای مختلف استفاده می‌کنند تا شما روی لینک‌های آنها کلیک کنید و با این کار تعداد بازدیدکنندگانشان بالا برود یا بدون این که محصولی برای عرضه داشته باشند و از آنها خرید کنید . روشی که این نوع سایت‌ها در پیش گرفته‌اند، کمی گیج و گمراه کننده است کخ امروز شما را با این ترفند ها آشنا میکنیم .

 
 

اینترنت آزمایشگاه بزرگی است و شما بخشی از آن هستید. هر روز میلیون ها تست آنچه را که هنگام مرور آنلاین می بینید، مدیریت می کنند تا توجه شما را به خود جلب کرده و به کلیک بیشتر روی لینک هایشان و صرف هزینه بیشتر وادارتان کنند، ساده ترین نوع آن که شاید برای همه اتفاق افتاده، این است که وقتی به دنبال دانلود آهنگی یا قیمت دستگاهی هستید، وبسایت های زیادی را هماهنگ با جستجوی خود پیدا می کنید، اما با کلیک روی آنها همه چیز می بینید جز موضوع مورد علاقه تان.اعمال و کارهای این نوع وبسایت ها اغلب پنهانی است و احتمالا شما هیچ گاه نخواهید فهمید به بخشی از یک حیله بزرگ تبدیل شده اید.

تستA/B در صنعت فناوری دیجیتال شناخته شده و روشی ساده است که تغییرات صفحه شما را مقابل طرح فعلی آزمایش و تعیین می کند که کدام نتایج مثبت تری می دهد. این تست به شما امکان می دهد به بازدیدکنندگان سایت خود دو نسخه از صفحه مشابه را نشان دهید تا آنها برنده را تعیین کنند.تست و بهینه سازی صفحه شما می تواند موجب افزایش درآمد، ثبت نام بیشتر و دانلود زیادتر شود. این تست به این معنی است که صفحات وبی که برای شما به کار می رود لزوما مشابه آنچه برای فرد بعدی نشان داده می شود نیست و می تواند در رنگ ها، عنوان متناوب یا در شبکه های اجتماعی متفاوت باشد. تست A/Bمی تواند به شرکت ها کمک کند تا بر احوال افراد یا حتی زندگی عاطفی آنها حکمرانی کنند. بتازگی مشخص شده است شبکه های اجتماعی از تکنیکی برای بررسی حال و احوال کاربران خود بدون اطلاع آنها استفاده می کنند، تلاشی برای تحت نفوذ قرار دادن احساسات کاربران!

پدیده تستA/B به عنوان راهی بی خطر و روشی برای ارتقای وبسایت ها ارائه شده است. این روش به طور گسترده برای CRO (Conversion Rate Optimisation) که ابزاری برای ارتقای کارایی وبسایت و سنجش میزان جذب کاربران توسط یک وبسایت است، به کار می رود. آنچه نتیجه گرفته می شود بسیار کارآمد است. البته این روش گاهی نتایج را به گونه ای نشان می دهد که اصلا قابل پیش بینی نیست. مثلا سال قبل گوگل آشکار کرد که استفاده از سایه آبی برای لینک های تبلیغاتی در صفحات نتیجه جستجو موجب می شود افراد بیشتری روی لینک ها کلیک کنند که در نتیجه درآمد شرکت به میزان 200 میلیون دلار افزایش می یابد. همین طور سایت مسافرتی TripAdvisor از تستA/B استفاده و کشف کرد برخی رنگ ها برای بعضی مردم جاذبه بیشتری دارد. برای نمونه هر وقت کاربران از تبلیغ گوگل به صفحه TripAdvisor برسند، به احتمال زیاد روی دکمه آبی کلیک می کنند، اما کاربران دیگر با ورود به سایت TripAdvisorبه احتمال زیاد رنگ زرد را ترجیح می دهند. حتی برخی نتایج گیج کننده تر است. اخیرا سرویس مراجعه دندانسازی DENTIST - 800 - 1 عکس های مختلفی را آزمایش کرده است تا بازدیدکننده ها را به بازدید از وبسایت شان تشویق کند. عکسی که بیشترین بازدید را داشت، مربوط به دندانسازی است که دست مردانه خود را روی شانه زنی بیمار قرار داده است. این عکس به دلیل این که هیچ دندانسازی چنین کاری با بیمار خود نمی کند، غیرقابل انتظار بود.

به قول استوارت اولم، مهندس ارشد سایت موتور جستجوی مسافرتی Kayak برخی اوقات دلیل به نتیجه رسیدن نتایج A/B مشخص نیست و فقط آنها به نتیجه می رسند.

بیشتر مثال های تست A/B نسبتا بی ضرر است با این حال در ماه های اخیر استفاده از این تکنیک واکنش های شدیدی به همراه داشته است. برای مبتدیان، تستA/B به منظور تاثیر بر اخباری که می خوانند به کار گرفته می شود. مثلا سایت هایی مانند Slate و Upworthy اغلب بیش از 25 عنوان را با استفاده از نرم افزاری که ویژه این کار طراحی شده، تست می کنند تا ببینند کدام بهتر اجرا می شود. این کار باعث می شود سایت مورد نظر به طور گسترده ای به اشتراک گذاشته شود. البته برخی اوقات به دلیل این که ویدئوها یا مقالات این سایت ها ناامیدکننده است، مورد تمسخر قرار می گیرند.

برخی شبکه های اجتماعی هم با سوءاستفاده از احساسات کاربران و دروغ پردازی، آنها را به بازدید از سایت شان تشویق می کنند. به زعم برخی افراد تست A/B در عصر جدید مزاحمی بیش نیست. این آزمایش روی سایت های دوستیابیOkCupid نشان می دهد تست های ساده A/B چقدر می تواند تاثیر مستقیمی بر زندگی شما داشته باشد.

کریستین رادر، موسس سایت OkCupid توضیح می دهد یک گروه از کاربران پیامی با موضوع «پیغام جدیدی از [نام فرستنده] دارید» دریافت می کنند، در حالی که گروهی دیگر پیامی با موضوع: پیغام جدید از [نام فرستنده] دارید بعلاوه تصویر یک حلقه گل. عنوان دوم 4 درصد بهتر عمل می کند. در نظر بگیرید در یک وبسایت با بیش از 30 میلیون کاربر، 4 درصد رقم کمی نیست. تصور کنید اگر آن 4 درصد تست را برای یک میلیون کاربر دیگر شرح دهند، آن وقت می شود 40 هزار کلیک. از این 40 هزار نفر شاید ده هزار نفر از آنان فقط به علت همین تست تصادفی با هم دوست شوند.رادر معتقد است با این کار هم شرکت سود می برد و هم کاربران ارتباطات بیشتری برقرار خواهند کرد. شرکت ها فقط با تست های A/B می توانند به تاثیر این روش ها پی ببرند.

یکی از طراحان در این باره می گوید، ممکن است طراحی بگوید که مثلا طرح (الف) درآمد زیادی به ارمغان می آورد، اما طرح (ب) پولسازتر است. استفاده نکردن از فریب های معمول اینترنتی برای کسب درآمد بیشتر خیلی سخت است، بویژه وقتی بدانید رقبای شما از آنها استفاده می کنند. برخی افراد معتقدند شرکت هایی که در دراز مدت چنین کاری می کنند، تنها به اعتبار و موفقیت تجاری خود با عملی غیراخلاقی آسیب می رسانند اما بعضی هم اعتقاد دارند استفاده از تکنیک های فریب و ترغیب افراد برای خرید چیزی حداقل باعث کسب درآمد و سود عده دیگری می شود. موسس سایت OkCupid در این باره معتقد است کاری که آنها می کنند بیشتر مواقع به نفع کاربران است و راه های زیادی پیش روی آنها می گذارد.

در هر حال حداقل اکنون از تست های پنهانی در اینترنت آگاهی دارید و این که چگونه کاربران را وادار به کلیک روی سایت هایشان می کنند و چه بخواهیم چه نخواهیم، به کار خود ادامه می دهند.

 

 

لطفأ نظرات و پیشنهادات خود را در خصوص بهتر و مفید تر شدن مطالب و محتویات سایت از طریق بخش نظرات اعلام نمایید .

موتور جستجوی نبیک

هوشمند ترین موتور جستجوی متون فارسی ایجاد شد

هوشمند ترین موتور جستجوی فارسی ایجاد شد

 

 

نبیک، موتور جستجوی مستندات فارسی است که هوشمندترین موتور استخراج متون فارسی به شمار می رود این موتور جستجو به تازگی توسط محققان دانشگاه صنعتی امیرکبیر ایجاد شده است.


به گزارش خبر گزاران ، مهدی شجری- عضو هیئت علمی دانشگاه امیرکبیر با اعلام این خبر گفت: با توجه به گسترش اینترنت و رواج استفاده از رایانه ها، تبلت ها، گوشی‌های تلفن همراه و مشکلات نشر سنتی نظیر گرانی کاغذ، مشکلات توزیع کتاب‌ها در سراسر کشور، کمیاب یا نایاب شدن برخی کتاب‌های قدیمی و نبود امکانات مناسب تبلیغات کتاب مخاطبان به مطالعه منابع نوشتاری موجود در اینترنت و کتاب‌های الکترونیک روی آورده اند.

بنیانگذار "نبیک" با بیان اینکه مشکلات پردازش مستندات فارسی که از فونت ها و صفحه آرایی هایی متنوعی استفاده می کنند به حدی است که حتی گوگل به دلیل عدم سرمایه‌گذاری کافی در حوزه مستندات فارسی قادر به استخراج محتوای متنی و جستجوپذیر کردن بسیاری از مستندات فارسی موجود در اینترنت نیست، افزود: از سوی دیگر محققان و پژوهشگران و حتی کاربران عادی برای یافتن اطلاعات و تحقیق روی موضوعات مختلف وب را جستجو می‌کنند، در حالی که تا کنون هیچ ابزار مؤثری برای جستجوی مستندات فارسی که گنجینه‌ای ارزشمند محسوب می‌شود وجود نداشته است.

شجری عنوان کرد: از این رو به دلیل مشکلات فراوانی که در زمینه جستجوی متون فارسی وجود داشت، به فکر ایجاد موتور جستجوی ایرانی افتادیم که این موتور جستجوی ایرانی کاملترین موتور پردازش و جستجوی مستندات فارسی با نام نبیک (nebeek.com) است.

عضو هیات علمی دانشگاه امیر کبیر اذعان داشت: برای راه اندازی سایت نبیک یک موتور قوی استخراج متن از فایل‌های pdf توسعه داده شده است که با توجه به چالشهای فنی پردازش فایل‌های مستندات فارسی و علی الخصوص فایل های pdf فارسی قطعاً هوشمندترین موتور استخراج متون فارسی از این فایل‌ها است که تا کنون ارائه شده است.

وی با اشاره به اینکه در نبیک متون فارسی با دقت بالا به صورت خام استخراج می شوند، خاطر نشان کرد: پس از استخراج متن فارسی، بر روی آن پس‌پردازش‌هایی انجام می گیرد از جمله استخراج کلمات و عبارات محوری در متن، استخراج خودکار فهرست مطالب و استخراج اطلاعات نحوه شماره گذاری صفحات مستند. علاوه بر آن اطلاعاتی در مورد عناوین اصلی و فرعی و شروع وپایان هر پاراگراف و هر بخش و زیربخش مستند نیز استخراج می شوند.

دکتر شجری افزود: در حال حاضر صدها فونت فارسی در نبیک حمایت می شود.

وی افزود: سایت نبیک از یک موتور جستجوگر با امکاناتی نظیر نرمال‌سازی نگارش های مختلف از یک کلمه، ریشه‌یابی کلمات برای حذف ملحقات اضافی آن، بکارگیری ابرداده‌های منابع نوشتاری برای اجرای جستجوی پیشرفته، تصحیح خطا و غلط‌ یاب املایی و ارائه پیشنهادات برای تکمیل پرسمان جستجو سود می برد.

عضو هیأت علمی دانشگاه امیرکبیر در ادامه گفت: علاوه بر جستجوپذیر شدن مستندات در سایت نبیک موتورهای جستجوی رایج مانند گوگل هم اکنون صدها هزار صفحه از مستنداتی که متن فارسی آنها توسط نبیک استخراج شده است را در نمایه خود جای داده اند که این نشان می دهد نبیک می تواند در ارتقا جایگاه مستندات فارسی بسیار موفق عمل کند.

وی با اشاره به اینکه فناوری توسعه یافته در نبیک می تواند توسط سازمانها و مراکزی که حجم زیادی از مستندات فارسی دارند مورد استفاده قرار گیرد، یادآورشد: چالش هایی که اخیرا در رابطه با تشخیص سرقت علمی از منابع فارسی توسط مسئولان بیان شده است با تکمیل فناوری نبیک قابل حل می باشد.

شجری بخشی از امکانات کتابخوان فارسی نبیک را نام برد و توضیح داد: مطالعه با دیدهای متنوع تک صفحه ای، دو صفحه ای و بیشتر، علامت گذاری و حاشیه نویسی روی صفحات کتاب، جستجو در متن کتاب و مکان یابی دقیق نتایج جستجوی کلیدواژه و پررنگ کردن آنها روی تصاویر صفحات کتاب (highlight)، مشاهده فهرست عناوین در کنار متن، بهینه‌سازی شده برای استفاده با ماوس، کیبورد و یا صفحه های لمسی، فشرده‌سازی تصاویر در بهترین شرایط برای افزایش سرعت و کارآیی، انعطاف پذیری برای تطابق حداکثری با انواع قالب‌های محتوای نوشتاری از قبیل کتاب ها، مجلات، روزنامه ها، مقالات علمی و پایان نامه ها، قابلیت حفاظت از حقوق مولف با ذخیره سازی و انتقال هر صفحه از مستند در قالب یک تصویر درهم شده (scramble) و آشکارسازی آن در زمان نمایش صفحه و سازماندهی مستندات مورد نیاز کاربر در کتابخانه های نبیک از ویژگیهای این کتابخوان است که توسط متخصصان نبیک طراحی و توسعه داده شده است.

وی با بیان این مطلب که بخش مدیریت سایت و پرتال کتابخانه های اختصاصی ناشران و صاحبان محتوی بخش مهم دیگری است که توسط تیم نبیک توسعه داده شده است، عنوان کرد: ناشران و صاحبان محتوا با قراردادن پیش نمایش و یا متن کامل محتوای الکترونیکی در نبیک نه تنها آنها را جستجوپذیر کرده بلکه با فراهم کردن امکان ورق زدن بخشی از مستندات خود در فضای مجازی احساس نیازی که گام اول در فرایند تصمیم گیری کاربران برای استفاده از این محتوا است را ایجاد می نمایند. ضمن اینکه نبیک حقوق مولفین را نقض نمی کند و صاحبان محتوی می توانند از طریق پنل اختصاصی خود همواره دسترسی به مستندات و کتابخانه های خود را کنترل کرده و محدود به افراد مجاز نمایند.

عضو هیات علمی دانشگاه امیرکبیر با اشاره به اینکه پروژه نبیک با هدف جستجوپذیر کردن تمامی مستندات الکترونیکی فارسی است، اذعان داشت: پروژه نبیک با توجه به اینکه پیوند دهنده بسیاری از بحث‌های مهم روز در زمینه علوم کامپیوتری است، یک پروژه مولد و پایه به شمار می‌رود و نیاز به توسعه مستمر، بهبود دقت الگوریتمهای مورد استفاده و افزایش قابلیت‌های متنوع توسط تیم توسعه‌دهنده دارد.

وی گفت: نبیک موتور جستجوی متون فارسی، به همراه تعدادی از دانش آموختگان دانشگاه امیرکبیر در یک شرکت دانش بنیان ایجاد شده است.

 

 

لطفأ نظرات و پیشنهادات خود را در خصوص بهتر و مفید تر شدن ومطالب و محتویات سایت از طریق بخش نظرات اعلام نمایید .

امکان جدید و جالب در Office

امکان جدید و جالب در Office

امکان جدید و جالب در Office

 

 

امکان جدیدی که آفیس راه اندازی کرده است و خیلی جالب است این است که کاربرانی که در حال کار روی OneNote مایکروسافت به‌صورت آنلاین هستند می‌توانند هم‌ زمان ببینند چه کسانی در حال ادیت همان فایل بوده و در کجا هستند.


روی محیط آفیس آنلایندر حال ادیت هستید اما مطمئن نیستید که آیا کاربر دیگری هم‌زمان در حال کار روی همان سند هست یا نه؟

مایکروسافت در محیط کلود خود «به‌روزرسانی» بنام People Presence انجام داده که کاربران فعال روی یک فایل را نشان می‌دهد و بدین ترتیب شما می‌توانید تعداد کاربرانی که هم‌زمان در حال ادیت هستند را ببینید.

حتی کاربر با پینگ کردن یکدیگر می‌تواند از حضور سایرین مطمئن شود. مایکروسافت با افزودن قابلیت سازگاری هم‌زمان این امکان را در محیط کلود سرویس آفیس خود فراهم کرده تا فایل در بهترین حالت ادیت چندنفره شود.

معمولاً کاربرانی که فایل آفیس خود را روی سرویس‌های OneDrive یا Office۳۶۵ قرار می‌دهند از این خدمات بهره‌مند می‌شوند و البته مهم نیست روی چه پلتفرمی این کار صورت گیرد چراکه هر سیستم‌عاملی که به آفیس آنلاین متصل باشد می‌تواند این قابلیت را دریافت کند.

 

 

لطفأ نظرات و پیشنهادات خود را در خصوص بهتر و مفید تر شدن مطالب و محتویات سایت از طریق بخش نظرات اعلام نمایید .

رکود بازار موبایل در ایران

رکود بازار موبایل در ایران

رکود بازار موبایل در ایران

 

 

به گزارش از یک فعال بازار خرید و فروش تلفن همراه در تهران، گفته می شود که کاهش اندک قیمت ارزهای عمده در روزهای اخیر سبب شد تا معاملات تلفن همراه در بازار در هفته جاری به کمترین میزان خود در ماههای اخیر برسد.
این فعال بازار موبایل افزود: در هفته جاری تحت تاثیر افت اندک قیمت دلار، خریداران کمتری برای خرید تلفن همراه به بازار مراجعه کردند، هرچند بیشتر خریداران نیز به دنبال خرید گوشی های ارزان قیمت بودند.


وی اظهار داشت: هرچند که قیمت ارز اندکی کاهش یافت، اما قیمت پرفروش ترین تلفن همراه سامسونگ گالکسی اس 5 با گارانتی نسبت به چند روز گذشته، با 200 هزار ریال افزایش به 18 میلیون و 450 هزار ریال رسید و مدل گرند 2 این شرکت هم اکنون 9 میلیون و 350 هزار ریال در بازار خرید و فروش می شود.


به گفته این فعال بازار خرید و فروش تلفن، در هفته جاری تلفن سامسونگ گالکسی اس 4 با گارانتی به قیمت 13 میلیون و 800 هزار ریال به مشتریان عرضه شد و مدل مینی این گوشی نیز بدون گارانتی 9 میلیون ریال در بازار به فروش رفت، ضمن آنکه هم اکنون مدل گالکسی اس 3 این تلفن به علت عدم عرضه آن در بازار بسیار کم شده است.


وی افزود: علاوه بر تلفن های همراه سامسونگ، هم اکنون بیشتر خریداران به دنبال خرید تلفن های شرکت هوآوی هستند به طوری که هوآوی پی هفت، 11 میلیون ریال قیمت دارد و مدل پی شش آن 8 میلیون و 800 هزار ریال و مدل 610آن بدون گارانتی 4 میلیون و 700 هزار ریال به خریداران عرضه می شود.


این فعال بازار خرید و فروش تلفن همراه یادآور شد: هم اکنون آیفون 5 مدل اس 16 گیگابایت 21 میلیون و 800 هزار ریال در بازار به خریداران عرضه می شود. تلفن ال جی، جی 3 با گارانتی 18 میلیون و 200 هزار ریال و مدل جی 2 آن در بازار 14 میلیون ریال نیز معامله می شوند.


وی با اشاره به خبرهای مربوط به بازار دیجیتال نیز گفت: یک شرکت چینی قصد دارد یک قفل بلوتوثی را راهی بازار کند که می تواند موبایل کاربران را به یک کلید بی سیم تبدیل کند.
وی افزود: این قفل با دو سیستم OS و اندروید کار می کند و به محض اینکه کاربری به این قفل نزدیک شد، قفل گوشی تلفن همراه هوشمند به صورت اتوماتیک باز و هم اینکه از آن دور شود، گوشی قفل می شود.


از طرفی شرکت مایکروسافت اعلام کرده است قصد دارد تبلت سرفیس پرو 3 را برای نخستین بار همزمان در بازار 25 کشور جهان عرضه کند، این تبلت مایکروسافت نسبت به مدل های پیشین آن سبک و باریک شده و به نظر می رسد ششم شهریور ماه سال جاری روانه بازار شود.


او در خصوص محصولات جدید شرکت نوکیا نیز اظهار داشت: این شرکت به عنوان دومین تولیدکننده تلفن همراه در جهان قصد دارد، بزودی گوشی های ارزان قیمت 19 یورویی(700 هزار ریالی) با نمایشگر رنگی 8/1 اینچی ˈنوکیا 130ˈ را وارد بازارهای جهانی کند.


شرکت نوکیا که هم اکنون تحت مدیریت مایکروسافت قرار دارد، اعلام کرده باطری این گوشی برای فایل های صوتی 46 ساعت و برای فایل های تصویری، می تواند 16 ساعت ذخیره انرژی داشته باشد.

 

 

لطفأ نظرات و پیشنهادات خود را در خصوص بهتر و مفید تر شدن مطالب و محتویات سایت از طریق بخش نظرات اعلام نمایید .

صفحه نمایشگر آیفون 6 نشکن است

نمایشگر آیفون 6 از جنس نشکن است

نمایشگر آیفون 6 از جنس نشکن است

 

 

این روز ها خبر های زیادی از آیفون 6 که قرار است به زودی روانه بازار شود به گوش میرسد و هواداران تلفن همراه بی صبرانه منتظر ورود آیفون 6 هستند . به همین دلیل منابع خبری از ارتقای کیفیت نمایشگرهای آیفون ۶خبر داده و معتقدند این گوشی‌ها هرگز  نمیشکنند و خش نمی‌افتند و شفافیت ظاهری خود را همیشه حفظ می کنند.


به گزارش خبر گزاران به نقل از پایگاه خبری دیزاین اند ترند، راد هال - تحلیلگر موسسه جی پی مورگان - اعلام کرد: تعداد گوشیهای آیفون که با نمایشگر یاقوت کبود عرضه خواهد شد بسیار کم است یا اصلا در سال جاری تولید نخواهند شد.

وی افزود: در پایان با دو احتمال درباره آیفون شش مواجه هستیم. یا اپل تعداد کمی از این گوشی‌های رده بالا با نمایشگر نشکن یاقوت کبود را عرضه می‌کند یا اصلا این کار را انجام نخواهد داد.

او افزود: اگرچه گمانه زنی‌هایی وجود داشته که تعدادی گوشی دارای نمایشگر یاقوت کبود تولید خواهد شد اما واقعیت این است که اپل هیچ گوشی دارای این نمایشگر را امسال عرضه نخواهد کرد.

ویژگی این نمایشگرها این است که ضد خط و خش بوده و تقریبا نشکن هستند. پیش بینی می‌شود که در صورت عرضه این گوشی‌ها افراد زیادی خواهان خرید آنها باشند.

گزارشها درباره این قابلیت گوشی جدید اپل در پایگاه‌های خبری بسیاری منتشر شده، اما اخیرا به نظر می رسد که تعداد کمی از گوشیهای تولیدی اپل از این نمایشگر نشکن بهره خواهند برد.

روزنامه وال استریت ژورنال گزارش داده که نمایشگرهای یاقوت کبود برای تمام کاربران آیفون عرضه نخواهد شد.

منابع آگاه به این موضوع به رسانه‌ها اطلاع دادند که اپل قصد دارد نمایشگرهای شیشه یاقوت کبود را در هر دو مدل ۴.۷ و ۵.۵ اینچی آیفون شش به کار ببرد اما فقط در نسخه‌های گران قیمت و رده بالا.

این تصمیم برای اولین بار از سوی اپل اتخاذ شده و کارشناسان می‌گویند نمایشگرهای یاقوت کبود درصورتی که اپل تعداد کافی از این نوع شیشه‌ها را در اختیار داشته باشد، عرضه خواهند شد.

محاسبات وال استریت ژورنال نشان می‌دهد که تولید هر نمایشگر یاقوت کبود برای آیفون ۱۶ دلار برای اپل هزینه دارد که بسیار گرانتر از هزینه سه دلاری نمایشگرهای کنونی مورد استفاده در آیفون است.

 

 

لطفأ نظرات و پیشنهادات خود را در خصوص بهتر و مفید تر شدن مطالب و محتویات سایت از طریق بخش نظرات اعلام نمایید .