برای بازاریابی آنلاین و الکترونیک به چه مهارت هایی نیاز داریم

تعدادی از مهارت های ضروری برای بازاریابی آنلایناگر شما یک کارشناس بازاریابی هستید یا اینکه میخواهید برای کسب و کار آنلاین خود به صورت اینترنتی بازاریابی کنید باید یک سری مهارت ها را کسب کنید. این مقاله تعدادی از مهارت هایی را که برای بازاریابی اینترنتی نیاز است را ذکر کرده ایم:

1. یک شخصیت دوست داشتنی داشته باشید

ارتباط‌سازی یکی از اجزای اولیه‌ی بازاریابی دیجیتال است و یک شخصیت دوست‌داشتنی می‌تواند مفید و مثمر ثمر واقع شود. مردم زیادی هستند که تمایل دارند با ناشران، وبلاگ‌نویسان، روزنامه‌نگاران و دیگر افراد مطرح، وارد ارتباط شوند. طبیعی است که یک شخصیت جذاب همیشه خواهان و طرفدار زیاد داشته باشد. فرض کنید که باید بین دو شخصیت کاملا مشابه، یکی را برای گفتگو انتخاب کنید: با نفر اول که صحبت می کنید، انگار که با دیوار حرف می زنید؛ اما شخص دوم معاشرتی و خونگرم است. کدام یک را برای گفتگو انتخاب خواهید کرد؟ یک بازاریاب باید قدرت حفظ روابطش با دیگران را داشته باشد تا بتواند یک شخصیت گیرا و جذاب از خود ارائه دهد. موضوعی که متاسفانه در اغلب موارد نادیده گرفته می شود - جاناتان لانگ، Domination Media

 

2. توانایی خود را در زمینه تجزیه و تحلیل اطلاعات قابل اندازه گیری افزایش دهید

در حال حاضر، بیش از هر زمان دیگری، برآورد هزینه‌ی بازاریابی و تبلیغات، مهم و حیاتی است؛ چرا که دیگر، تفاوت درصد رشد، ملاکی برای موفق بودن یک محصول در بازار محسوب نمی‌شود. اکنون دوره‌ی تصمیم‌گیری درست و شکار به موقع فرصت‌ها است. مشاوران بازاریابی دیجیتال باید شایستگی و دانش عمومی خود را با ارائه‌ی معیارهای علمی و استفاده از داده‌های واقعی، اثبات کنند. حالا دیگر دوره‌ی حدس و گمان بر اساس چند عدد و رقم پیش پا افتاده‌ی میزان فروش گذشته است و رویکرد جدید با ابزارها و نرم افزارهای تحلیل و اندازه‌گیری همراه شده است. بنابراین از یک مشاور جدید در این حوزه، انتظار داریم که توانایی استفاده از این امکانات را به منظور بالا بردن دقت و اطمینان کار داشته باشد - بلر توماس ، EMerchantBroker

3. گوش دهید

به عنوان یک بازاریاب دیجیتال، باید توانایی ارتباطی بالایی داشته باشیم و بتوانیم برای ترویج سرویس یا محصول خود از کلمات، تصاویر، ویدیو و رسانه‌های اجتماعی استفاده کنیم. بازاریابی دیجیتال فرصتی برای متخخصان این حوزه است که به صحبت‌های اقشار مختلف مردم، از مشتری گرفته تا مصرف‌کننده‌ی گوش دهند. این اقدام از طریق شبکه‌های اجتماعی و ابزارهای تحلیل‌گر امکان‌پذیر است. از این رو ما می‌توانیم بازخورد مشتری را نسبت به محصول خود دریافت کنیم. همیشه در استخدام یک بازاریاب دیجیتال به دنبال این موضوع هستم که آیا می‌تواند حرف های مشتری را درک کند و بازخورد مناسبی نسبت به آنها داشته باشد- شالین دور، Chatter Buzz

4. سرعت عمل داشته باشید

یک بازاریاب دیجیتال باید بتواند در برابر تغییرات پیش آمده از خود انعطاف نشان دهد و با سرعت عمل تصمیم مناسب را بگیرد. نبود انعطاف در برنامه‌ی کسب و کار باعث منحل شدن و ورشکستگی خواهد شد- میکی مایر ، JASH

5. طراحی را یاد بگیرید

ارتباط‌سازی از طریق ارسال پیام کار بسیار مهمی است. با این حال، دنیای دیجیتال، دنیایی فراتر از واژگان و کلمات است. بخش بزرگی از بازاریابی دیجیتال به جلوه‌های بصری وابسته است. یک بازاریاب دیجیتال حداقل باید آشنایی مقدماتی با HTML، CSS و فتوشاپ را داشته باشد - دن ساپوزنیکوف- AdGate Media

 

6. تخصص خود را در زمینه تبلیغات در شبکه های اجتماعی افزایش دهید

بازاریاب دیجیتالی که استخدام می‌شود باید به شیوه‌ی تبلیغات در رسانه‌های اجتماعی مخصوصا فیسبوک و دیگر شبکه‌های مد نظر شرکت آشنایی داشته باشد. بازاریابان دیجیتالی باید بتوانند اطلاعات موجود در فیسبوک را تحلیل کنند و با ایجاد کمپین‌ها و تصاویر خلاقانه، مشتری را جذب نمایند. از آنجا که رسانه‌های اجتماعی منبع رایگانی برای تبلیغات محسوب می‌شوند، استفاده‌ی درست و بهینه از آنها می‌تواند با صرفه‌جویی زیادی در بودجه همراه باشد. بنابراین ما به دنبال بازاریابان با استعدادی هستیم که نسبت به پتانسیل این فضا آگاه باشند و زیر و بم استفاده از آن را بدانند - مایلز جنینگز ، Recruiter.com

7. داشتن مهارت فروش

ما تا به حال بازاریابان دیجیتال زیادی را استخدام کرده‌ایم که در دو حالت داخل منزل و یا محیط خارج از شرکت مشغول به کار بوده‌اند و در پایان به این نتیجه رسیدیم، آنهایی که فروش بالاتری دارند، بالطبع بازاریابان بهتری هستند. آنها می‌دانستند که با افراد چه برخوردی داشته باشند و چطور یک مشتری بالقوه را به یک مشتری بالفعل تبدیل کنند. هر چند که قرار نیست بازاریابان دیجیتال مستقیما با مشتری وارد معامله شوند، اما با این حال باید با مهارت فروش آشنا باشند. در غیر این صورت سرمایه‌ی شما را هدر خواهند داد بدون این که برای تیم فروش، فرصت و موقعیت ایجاد کنند - مارک سنیکلا- BannerView.com

8. توانایی در پیدا کردن کانال تبلیغاتی مناسب

بازاریابان زیادی را می شناسم که از هیچ کانال بازاریابی نمی‌گذرند. ایمیل، سئو(SEO)، بازاریابی موتور جستجو(SEM)، شبکه‌های اجتماعی و هر کانال دیگری که فکرش را بکنید. اما نکته اینجاست که در یک استراتژی موفق بازاریابی تمرکز بر روی تعداد محدودی کانال کافی است و بهتر جواب خواهد داد. کانال انتخابی یک بازاریاب باید متناسب با میزان پویایی و نوع فعالیت شرکت باشد. برای مثال، برای یک شرکت کمک به کسب و کارهای محلی مانند ما، شبکه‌ی اجتماعی پینترست گزینه‌ی جالبی برای بازاریابی به شمار نمی‌آید. من به شخصه ترجیح می‌دهم از راهکارهای محلی سئو استفاده کنم تا مشتری را از طریق گوگل و برنامه های Maps و Yelp پیدا کنم - ترور سامنر ، LocalVox

9. سعی کنید بی طرف باشید

معمولا بازاریابان، با ذوق و شوق‌ترین کارمندان شرکت هستند. هر چند که این ذوق و شوق می تواند باعث ایجاد خلاقیت شود، با این حال یک بازاریاب باید بتواند بین هیجان درونی و کار خود تمایز ایجاد کند تا با داشتن دیدگاهی بی‌طرف، آن‌طور که باید کار کند، نه آن‌طور که امیدوار است - وسلی متیوز ، High Level Marketing

10.توانایی راه‌اندازی کمپین‌های بازاریابی قطره‌ای و تحلیل آنها

بازاریابی محتوا یک مهارت کلیدی است که منجر به نتیجه خواهد شد. یک بازاریابی قطره‌ای قوی مستلزم یک استراتژی اولیه است. در بازاریابی قطره‌ای، هدف یادآوری و معرفی مداوم محصول به مشتری است. یک دام بزرگی که در این نوع بازاریابی وجود دارد، گرفتار شدن در بازاریابی انبوه است. به این معنا که یک ایمیل را به عده‌ی زیادی ارسال کنیم بدون این که با مخاطب هیچ گونه ارتباط‌سازی اولیه انجام دهیم. در این نوع بازاریابی متغیرها و عوامل گسترده‌ای دخیل هستند تا یک استراتژی درست را تعریف کنند. بازاریابی قطره‌ای زمانی نتیجه‌ی فوق‌العاده‌ای خواهد داد که مبتنی بر هنر ارتباط‌سازی باشد- اران ایال، Sprinlgeap

11. دارا بودن ترکیبی از خلاقیت و توانایی تحلیل‌گری

در بازاریابی دیجیتالی به دو عامل تفکر خلاق و ذهن تحلیل‌گر نیاز است. بنابراین ما به دنبال افرادی می‌گردیم که علاوه بر علاقه‌مند بودن، این توانایی‌ها را نیز داشته باشند. خیلی از کارجویان جدید تنها روی یکی از این دو عامل تاکید دارند حال آن که در بازاریابی دیجیتال، آمیزه‌ای از علم و هنر مطرح است. بازاریابی دیجیتال به ما اجازه می‌دهد که همه چیز، حتی خلاقانه‌ترین کمپین‌ها را ارزیابی کنیم و با استفاده از تحلیل و تجزیه‌ی اطلاعات، برای آینده، یک استراتژی تعریف کنیم- کایلا واگنر- Revel Interactive

12. توانایی در بیان تصویری و نوشتاری

امروزه رسانه‌های دیجیتال بر خلاف سابق، تصویر محور هستند؛ چرا که تصاویر قدرتمندتر از متون احساسات ما را درگیر می‌کنند. ترکیب مناسبی از دو عامل متن و تصویر، نقش بسیار مهمی در بازاریابی دیجیتال ایفا خواهد کرد - الکس فریز ، Track Marketing Group

 

13. WordPress را یاد بگیرید

امکانات و پلت فرم‌های پیاده‌سازی شده بر روی وردپرس، آن را تبدیل به یک ابزار حیاتی کرده است. اگر شما به عنوان یک بازاریاب دیجیتال بخواهید یک وبلاگ و حتی یک سایت بسازید و آن را مدیریت کنید به وردپرس نیاز خواهید داشت. پلاگین‌های جدیدی که مدام به وردپرس اضافه می شوند به آموزش و رشد اطلاعات شما کمک خواهند کرد. از این رو وردپرس یک ابزار مفید برای سرعت بخشیدن به تولید محتوا محسوب می شود - آنجلا روت ، Due.com

14. توانایی معرفی خود را داشته باشد

اگر شما به عنوان یک کارجو به من بگویید که درک عمیقی نسبت به رسانه‌های اجتماعی و برندینگ دارید، پس باید ثابت کنید که در معرفی خود هم توانمندی لازم را دارید. اولین چیزی که از مصاحبه شوندگان خود می خواهم این است که اطلاعات خودشان را از طریق یک رسانه‌ی اجتماعی ارائه دهند تا از بین آنها فرد مورد نظر را انتخاب کنم. نحوه‌ی انتخاب من به این شکل است که اسم کارجو را در پلتفرم مورد نظر جستجو می‌کنم و از دید مشتری، محتوای موجود را بررسی می‌کنم. شبکه‌ی اجتماعی انتخاب شده باید قابلیت ارتباط با مشتری از طریق ارسال پیام یا تماس ویدیویی را فراهم کند و بازاریاب باید نسبت به برقراری این نوع ارتباط تسلط داشته باشد- آدام استیل، The Magistrate

15. توانایی در درک اختصار

مهم نیست کیفیت محصول شما تا چه حد خوب باشد! مهم توانایی شما در ارزش‌گذاری محصول است؛ به طوری که بتوانید در کم‌تر از ۱۴۰ واژه، کالا یا خدمات خود را به مشتری معرفی کنید. انتقال اطلاعات با حداقل پیام برای یک بازاریاب دیجیتال، هنر و مهارت است- نیکلاس هاس، Loot

قوانین انتخاب نام دامنه مناسب برای وب سایت

انتخاب نام دامنه مناسب برای وب سایت

 

هنگامی که شما به فکر راه اندازی کارو کسب اینترنتی جدید میباشید ، انتخاب نام دامنه اولین و مهم ترین گام میباشد. یک نام دامنه مناسب می تواند کمک زیادی در جلب مشتریان برای وب سایت شما باشد. یک نام دامنه منحصر بفرد می تواند کمک زیادی برای مردم در پیدا کردن یک وب سایت در سراسر جهان باشد. نام دامنه از دو بخش تشکیل می شود مثلا اگر آدرس وب سایت www.web-2.ir باشد web-2 قسمت اول نام دامنه است که نشان دهنده نام کسب و کار شما میباشد و بخش دوم ir. به عنوان پسوند دامنه شناخته می شود. و این دو بخش بسیار مهم میباشد که باید با دقت انتخاب شوند. بخش اول دامنه نشان دهنده هویت کسب و کار شما میباشد. و این نام باید کوتاه و به خاطر سپردن ان آسان باشد و بخش مهم بعدی نام دامنه پسوند دامنه میباشد و این بخش از نام دامنه نشان دهنده ماهیت یا محل کار شما میباشد.

امروز قصد داریم چند نکته اساسی برای انتخاب یک نام دامنه مناسب را برای شما عزیزان مطرح کنیم .

  • ۵ کلمه کلیدی مرتبط که بیشترین طوفان مغزی را ایجاد می‌کنند لیست کنید: در صورتی که به تازگی مشغول جستجو برای انتخاب بهترین نام دامنه شده‌اید، بهتر است ۵ کلمه کلیدی که ذهنتان را درگیر کرده‌اند و مقصودتان را به بهترین نحو توضیح می‌دهند لیست کنید؛ بعد از تهیه لیست، به عباراتتان پیشوند و پسوند اضافه کنید تا نام دامنه مناسبی به دست بیاید. مثلاً اگر حوزه کاری سایتتان به مسائل رهن و اجاره مرتبط است، می‌توانید روی کلماتی مانند “رهن، اجاره خانه، نرخ بهره، وضعیت اقتصاد، ارزش سند” مانور بدهید تا به بهترین عبارت ممکن برسید.
  • دامنه منحصربه‌فردی انتخاب کنید: در صورتی که نام دامنه سایتتان شبیه به آدرس سایت مشهور دیگری باشد، به احتمال زیاد با شکست روبرو می‌شود. بنابراین بهتر است از صورت جمع یا خط فاصله دار یا کلمات شبیه به نام‌های دامنه فعلی استفاده نکنید. بسیاری از پدر و مادرهای ۴۰ تا ۵۰ ساله برای دیدن تصاویر فرزندانشان در Flickr به اشتباه وارد Flicker.com می‌شوند. به نظرم بهتر است Flickr هرچه زودتر فکری به حال این حجم از ترافیک از دست رفته‌اش بکند.
  • نام دامنه ای انتخاب کنید که تایپش ساده باشد: در صورتی که نام دامنه آن قدر سخت یا طولانی باشد که لازم باشد کاربران برای تایپ صحیحش کاملاً دقت کنند، بخش اعظمی از ارزش بازاریابی و برند سازی کار از دست می‌رود. برخی از کارشناسان معتقدند بهتر است ترجیحاً داخل نام انتخابی از حروف نامأنوسی مثل q، z، x، c و p استفاده نکنیم
  • کلماتی انتخاب کنید که به راحتی به یاد بمانند: همان طور که می‌دانید حرف اول را در بازاریابی SERP(Search Engine Result Page) ها، به یادماندنی بودن نام دامنه می‌زند. در صورتی که نام دامنه آن قدر سخت باشد که به یاد کسی نماند، کاربران نمی‌توانند سایت را به دوستانشان پیشنهاد بدهند و این یعنی شکست حتمی!
  • تا حد ممکن نام کوتاه‌تری انتخاب کنید: عبارات کوتاه‌تر بسیار راحت‌تر به یاد می‌مانند و تایپشان هم ساده تر است (دو قانون قبل را به خاطر داشته باشید!) به علاوه URL هایی که شامل کلمات کوتاه‌تر هستند داخل لیست نتایج جستجو به صورت کامل نمایش داده می‌شوند و روی کارت‌های تبلیغاتی و سایر رسانه های آفلاین بسیار بهتر جای می‌گیرند.
  • در مخاطب توقع ایجاد کنید و به توقعش پاسخ بدهید: بهتر است نام دامنه ای انتخاب کنید که کاربران اولین بار با شنیدنش بتوانند بلافاصله نوع محتوای موجود در سایت را تشخیص بدهند. نام‌های دامنه ای مثل Hotmail.com، CareerBuilder.com، AutoTrader.com و WebMD.com نمونه های بسیار جالبی در این زمینه هستند. اما دامنه های نامتعارفی مثل Monster.com، Amazon.com و Zillow.com (که به شخصه واقعاً دوستشان دارم) برای معرفی برندشان زحمت بسیار بیشتری کشیدند.
  • نامی انتخاب نکنید که قانون کپی رایت را نقض کند: چنین اشتباهی زیاد اتفاق نمی‌افتد، ولی اگر اتفاق بیفتد می‌تواند دامنه و حتی کلّ کمپانی را به تباهی بکشاند. بنابراین بهتر است قبل از خرید سری به سایت copyright.gov بزنید تا مطمئن شوید کپی رایت را نقض نمی‌کنید.
  • برندتان را از طریق نام دامنه برای کاربران جا بیندازید: با انتخاب یک نام منحصربه‌فرد، می‌توانید از طریق دامنه سایت ارزش مضاعفی به دست بیاورید. برندها به تعدادی کلمه ساده محدود نمی‌شوند، در نتیجه واضح است که نام‌هایی مانند mortgageyourhome.com یا shoesandboots.com به اندازه عبارت‌هایی مثل bankrate.com یا lendingtree.com جذابیت ندارند. SEOmoz هم مثال خوبی است؛ عبارت SEO حوزه کاری را به خوبی مشخص می‌کند؛ در نتیجه کاربران می‌دانند باید توقع چه نوع محتوایی را داشته باشند؛ moz هم ارتباطمان را به وب و در عین حال رایگان و آزاد بودن و وجود انجمن مستقلی درون سایت را نشان می‌دهد.
  • از خط فاصله یا اعداد استفاده نکنید: وجود عدد یا خط فاصله داخل نام دامنه باعث می‌شود کاربران نتوانند آن را به صورت شفاهی به دوستانشان بگویند؛ تایپ و حفظ کردن چنین آدرس‌هایی هم معمولاً سخت است. پیشنهاد می‌کنم اعداد را به حروف ننویسید و از اعداد لاتین هم استفاده نکنید تا کاربران به اشتباه نیفتند و اذیت نشوند.
  • از سایر کمپانی‌ها یا هر چیزی که مد شد تقلید نکنید: نام‌های دامنه عجیب و غریب که از کلمات عمداً اشتباه تایپ شده (مثلاً مردسه به جای مدرسه) تشکیل شده‌اند و در بیشتر سایت‌های به سبک Web 2.0 به چشم می‌خورند، نام‌هایی با چندین و چند خط فاصله (در سایت‌های اوائل دهه ۲۰۰۰ که با سئو بهینه سازی شده بودند) یا صفت‌های کوتاه (مثل توپ دانلود) انتخاب‌های چندان مناسبی به نظر نمی‌رسند.
    به صورت کلّی بهتر است به هنگام انتخاب نام، به خاطر داشته باشید هر استراتژی که سایرین دنبال می‌کنند لزوماً بهترین و مطمئن‌ترین رویکرد نیست. در طول ۵۰ سال قبل رسم بر این بود که کمپانی‌ها پیشوندی مثل «آ. آ. آ» به ابتدای نام کمپانی‌شان اضافه می‌کردند تا در لیست تلفن جزء شماره های اول قرار بگیرند و بیشتر به چشم بیایند. اما از سال ۲۰۰۰ به بعد چند کمپانی موفق بوده‌اند که چنین اسمی انتخاب کرده باشند؟
  • از ابزارهای آژاکسی انتخاب نام دامنه استفاده کنید: به کمک وب سایت‌هایی مثل Domjax می‌توانید به راحتی متوجه شوید نام دامنه دلخواهتان قبلاً انتخاب شده یا خیر؛ به علاوه اینکه مجبور نیستید حتماً از همین ارائه کننده خریداری کنید، می‌توانید نام مورد نظرتان را انتخاب کنید و از سرویس‌های هر شرکت دیگری استفاده کنید.

 

 

  لطفأ نظرات و پیشنهادات خود را در خصوص بهتر و مفیدتر شدن مطالب و محتویات سایت از طریق بخش نظرات اعلام نمایید .

 

چرا رتبه الکسای بعضی از سایت ها بهتر است؟

چرا رتبه الکسای بعضی از سایت ها بهتر است؟

 

سایت alexa.com ، سایت معتبری برای رتبه بندی سایت ها و وبلاگ ها از نظر میزان بازدید و محبوبیت می باشد. بسیاری از کاربران ، برای تخمین بازدید سایت ها و یا جذب تبلیغات از آمارهای این سایت استفاده می کنند. این سایت قابلیت رتبه بندی سایت یا وبلاگ شما را در بین کل سایت های موجود در اینترنت و یا در کشوری که بیشترین بازدیدکنندگان شما متعلق به آنهاست دارا می باشد.

الکسا یک شرکت وابسته به سایت آمازون (Amazon.com) است که در زمینه جمع آوری و تحلیل اطلاعات آماری وبگاه ها و وبلاگ های مختلف فعالیت می کند که خواسته یا ناخواسته بین مدیران، کاربران و مخصوصا تبلیغ دهندگان شبکه جهانی وب از جایگاه به خصوصی برخوردار است، به همین دلیل در کنار فاکتوری دیگر به نام پیج رنک یا رتبه در گوگل (google pagerank)، فاکتور رتبه الکسا نیز به دغدغه های مدیران وبگاه ها و وبلاگ ها افزوده شده، هر چند که این آمار صد در صد مبتنی بر واقعیت نیست، با این حال نمی توان اهمیت آن را نادیده گرفت، به هر صورت بنا به درخواست برخی کاربران و طرح این سوال که چرا برخی وبلاگ و سایت ها رتبه بالاتری در الکسا دارند، قصد داریم در این مطلب از زوایای جدیدتری به این موضوع نگاه کنیم که شاید کم تر به آنها اشاره شده باشد.

 

 

 رتبه بندی الکسا

 

 

منبع آمار الکسا (Alexa)

 

پیش از هر چیز باید بدانیم که منبع گردآوری اطلاعات آماری سایت الکسا چیست و رتبه بندی سایت ها و وبلاگ ها چگونه توسط این سرویس انجام می شود؟
پاسخ این است که بیشترین تکیه الگوریتم الکسا بر روی اطلاعاتی است که از تولبار (Toolbar) یا همان نوار ابزار خود که در مرورگر کاربران و توسط آنها نصب شده است بدست می آید، وقتی این تولبار در مرورگر نصب و فعال باشد، هر صفحه ای را که مشاهده کنید، اطلاعات آماری همزمان که به شما نشان داده می شود، برای سایت الکسا فرستاده شده و مورد پردازش قرار می گیرد، لذا فاکتور اصلی برای الکسا تعداد بازدید ها توسط کاربرانی است که این تولبار را نصب کرده اند، فاکتور بعدی که در رتبه بندی الکسا نقش دارد، میزان زمان صرف شده در هر صفحه و در کنار آن تعداد صفحاتی است که توسط کاربران بازدید می شود، در واقع این دو نکته از نظر الکسا سیگنال هایی برای سنجش میزان محبوبیت و کیفیت مطالب یک وبسایت یا وبلاگ است؛ اما باید توجه داشت که منبع اطلاعات الکسا تنها به تولبار آن ختم نمی شود.

 

 

ابزارک نمایش بازدید الکسا (Alexa Traffic Widget)

 

در کنار تولبار الکسا، یک منبع دیگر نیز توسط این سایت برای سنجش رتبه مورد استفاده قرار می گیرد که همان ابزارک یا Widget نام دارد، Widget به طور خلاصه به برنامه های کوچک قابل اجرا در صفحات وب گفته می شوند که با وجود سادگی و ظرافت، می توانند پردازش هایی را مدیریت یا اطلاعات آماری خاصی را جمع آوری کنند، این ابزارک توسط الکسا در آدرس زیر ارائه می شود:

 

http://www.alexa.com/siteowners/widgets

 

مزیتی که این روش در مقایسه با تولبار دارد این است که در اینجا نیازی نیست الزاما کاربر در مرورگر خود نوار ابزار الکسا را نصب کرده باشد، بلکه با بارگذاری صفحه، این ابزار به طور خودکار اجرا خواهد شد، لذا ملاحظه می کنید که با استفاده از آن بسیاری از بازدیدهایی که تا پیش از این خبری از آنها به الکسا نمی رسید، زیر ذره بین آن قرار می گیرند که این موجب افزایش رتبه سایت یا وبلاگ خواهد شد، البته باید توجه نمود که ظاهرا اطلاعات این ابزارک ها در درجه اهمیت کمتری از تولبار الکسا قرار دارد، به این معنی که الگوریتم الکسا به دلایلی (شاید به این دلیل که به نحوی عدالت و تعادل بین سایت ها و وبلاگ هایی که از ابزارک استفاده می کنند و آنهایی که این کار را نمی کنند، رعایت و برقرار شود و تحلیل ها چندان غیر واقعی به نظر نرسند)، اهمیت خیلی کمتری به آنها می دهد (طبق آخرین مقایسه ها چیزی در حدود حداکثر 25 درصد ممکن است افزایش رتبه مشاهده شود).
اما عیبی که این روش و به طور کلی قرار دادن ابزارهای سوم شخص (third party) در صفحات وب دارد، احتمال از دسترس خارج شدن یا بارگذاری طولانی مدت آنها است که در این صورت اگر کدها را به فرض در ابتدای قالب سایت یا وبلاگ خود کپی کرده باشید، به احتمال زیاد شاهد بارگذاری خیلی کند صفحه خود خواهید بود، همان طور که گفتیم این مشکل ممکن است برای سایر ابزار های مشابه نیز اتفاق بیفتد، البته برای حل آن روش هایی پیشنهاد شده است که شاید ساده ترین و موثر ترین آن، قرار دادن کدها در انتهای قالب باشد، به این صورت کدهای اصلی و محتوای صفحه ابتدا بارگذاری شده و سپس نوبت به ابزار ها می رسد.

 

تاثیر تصاویر و فایل های جاوا اسکریپت در رتبه الکسا

 

تا اینجا صحبت از این بود که بازدیدکنندگان وارد سایت یا وبلاگ ما شده و آمار آنها بر رتبه الکسا تاثیر می گذارد، اما یک فرضیه دیگر را نیز می توان در این مورد مطرح کرد و آن وجود تصاویر یا فایل های جاوا اسکریپت مربوط به سایت ما در صفحات سایر سایت ها و وبلاگ ها است، به طور مثال سایت هایی که ابزارهای آنلاین ارائه داده و معمولا کدی در اختیار سایر کاربران قرار می دهند، عمدتا رتبه گوگل و الکسای بهتری دارند، علت اصلی این موضوع صرف نظر از کیفیت و کمیت خدمات آنها که مسلما در مجموع نقشی کلیدی دارد، می تواند (در مورد پیج رنک گوگل) وجود لینک به سایت مبدا در ابزار ها و (در مورد رتبه الکسا) به احتمال زیاد محاسبه شدن فایل هایی که از سرور سایت مبدا فراخوانی می شود، در رتبه سایت باشد، همین اتفاق ممکن است در مورد تصاویری که از سرور یک سایت در صفحات دیگر وب بارگذاری می شود رخ دهد، یعنی با بارگذاری هر فایل از سرور یک سایت و نمایش آن در صفحه ای دیگر، الکسا تاثیر مثبتی برای سایت مبدا قائل می شود که این در نهایت موجب بهبود رتبه کلی آن خواهد بود، در حالی که ممکن است بازدید مستقیم و واقعی از صفحات آن سایت به این اندازه صورت نگیرد.

 

تاثیر موضوع و نوع فعالیت سایت یا وبلاگ در رتبه الکسا

 

یک نکته دیگر که در تحلیل آمارهای الکسا باید به آن دقت شود، نوع فعالیت و موضوع سایت یا وبلاگ است، تجربه ثابت کرده، سایت ها و وبلاگ هایی که اکثر مخاطبان آنها از تجربه ای نسبی در وب برخوردارند، معمولا رتبه الکسای بهتری دارند که البته دلیل آن روشن است، چرا که تولبار الکسا برای بسیاری از کاربران عادی پدیده ای ناشناخته و بعضا نصب آن غیر ضروری است، لذا بیشتر، کاربرانی این تولبار را در مرورگر خود نصب شده دارند که با آن آشنا باشند، این کاربران نیز معمولا در وب به دنبال مطالب مورد علاقه خود هستند و اگر فعالیت و حوزه کاری یک سایت در ارتباط بیشتر با نوع نیازهای آنها باشد، مسلما رتبه الکسای بهتری نیز خواهد داشت، این در حالی است که ممکن است برخی سایت ها با بازدید واقعی بیشتر، رتبه کم تری در الکسا داشته باشند، البته این مطلب بیشتر در مورد سایت هایی با بازدید و شهرت متوسط می تواند صدق کند و سایت هایی که شناخته شده هستند معمولا توسط اکثر افراد دیده می شوند.

 

رتبه وبلاگ ها و ساب دامین ها در الکسا

 

آخرین نکته ای که در این مطلب قصد پرداختن به آن را داریم، این مورد است که الکسا برای وبلاگ های برخی سرویس دهنده ها و ساب دامین ها (دامنه های زیر مجموعه)، به جای نمایش رتبه اصلی آن صفحه، رتبه صفحه اول را نمایش می دهد، به فرض اگر سایت سرویس دهنده با آدرس yoursite.com دارای رتبه فرضی 123 باشد، ممکن است برای آدرس زیر دامنه ای یا ساب دامین blog.yoursite.com نیز رتبه 123 نمایش داده شود، البته این موضوع در مورد سایت ها چندان مسئله ی مهمی به نظر نمی رسد، اما برای وبلاگ ها باعث می شود تا امکان نمایش رتبه حقیقی از آنها گرفته شده و بعضا برخی از کاربران با شگفتی مواجه شوند!

 

 لطفأ نظرات و پیشنهادات خود را در خصوص بهتر و مفیدتر شدن مطالب و محتویات سایت از طریق بخش نظرات اعلام نمایید .

سنجش کیفیت محتوا توسط گوگل و فیس بوک

سنجش کیفیت محتوا توسط گوگل و فیس بوک

کیفیت در بازاریابی محتوا بحث مهمی است. از آنجایی که حجم زیادی از محتوا در فیسبوک و گوگل رد و بدل می‌شود و از آنجایی که هم فیسبوک و هم گوگل اخیرا شیوه خود برای ارزش‌گذاری محتوا را تغییر داده‌اند، زمان خوبی است که ببینیم این دو چطور کیفیت محتوای شما را می‌سنجند.

 

فیسبوک و گوگل چگونه به محتوا امتیاز می‌دهند؟

 

 

هدف اصلی هم برای گوگل و هم فیسبوک این است که محتوایی را به کاربران نشان دهند که خود کاربران می‌خواهند ببینند و با دیگران به اشتراک بگذارند. وقتی در حال بررسی کیفیت محتوا هستند، اینها نشانه‌هایی هستند که در محتوا به دنبالش می‌گردند:

  • تعداد دفعاتی که یک محتوا لایک شده یا به اشتراک گذاشته شده: این موضوع به وضوح نشان می‌دهد که دیگران تا چه حد این محتوا را ارزشمند دانسته‌اند.

  • منبع محتوا:‌ آیا این محتوا از منبع قابل اعتمادی در آن زمینه منتشر شده است؟

  • تازگی محتوا: آیا این محتوا تازه و بکر است؟

گوگل چطور کیفیت را در محتوا می‌یابد؟

از گذشته الگوریتم‌های گوگل به وجود کلمات کلیدی برای شناسایی موضوع محتوا و میزان ارتباطش به یک جست‌وجو متکی بودند. محتوایی که شامل کلمات کلیدی جست‌وجو شده باشد به عنوان محتوای مرتبط شناخته می‌شود.

یکی از اولین مقیاس‌های کنترل کیفیت محتوا که گوگل معرفی کرد این بود که محتوایی که شامل مقدار زیادی کلمات کلیدی می شد باید رتبه کمتری داشته باشد، چون معمولا این صفحات متعلق به سایت‌های اسپمی هستند که سعی دارند به طور مصنوعی رتبه خود را در گوگل افزایش دهند. شمارش و طبقه‌بندی بک‌لینک‌ها یکی دیگر از راه‌هایی است که گوگل سال‌هاست برای یافتن محتوای باکیفیت به کار می‌گیرد. محتوایی که از چندین صفحه باکیفیت لینک گرفته محتوای باکیفیت در نظر گرفته می‌شود. در مقابل، صفحه‌هایی با بک‌لینک‌های کم و صفحه‌هایی که از سایت‌های کم کیفیت لینک گرفته‌اند محتوای کم کیفیت به شمار می‌روند.

توصیه گوگل: سایتی ایجاد کنید که مطالب ارزشمند واقعی را به بازدیدکننده‌ها ارائه کند. هر کجا که مناسب بود به سایت‌های مرتبط دیگر لینک دهید. اجازه دهید که لینک گرفتن به سایت‌تان به صورت ارگانیک رشد کند نه مصنوعی. اگر گوگل لینک‌های بین سایت شما و سایت‌های دیگر را بررسی کند و متوجه شود که شما سعی کرده‌اید به طور مصنوعی بک‌لینک‌های سایت خود را افزایش دهید، سایت شما توسط گوگل جریمه خواهد شد و رتبه‌اش در جست‌وجوها کاهش خواهد یافت.

اعتبار نویسندگی هم این اواخر در رتبه‌بندی محتوا توسط گوگل به یک عامل بسیار مهم تبدیل شده است. گوگل Authorship این امکان را برای بلاگرها و نویسنده‌ها فراهم کرده که با ثبت مالکیت محتوایی که تولید می‌کنند، خودشان را به عنوان متخصص در زمینه‌هایی به خصوص معرفی کنند. با این روش گوگل می‌تواند با توجه به سابقه نویسنده، کیفیت یک محتوای جدید را بسنجد.

فیسبوک چطور کیفیت را در محتوا می‌یابد؟

قبلا فیسبوک تمامی پست‌ها و عکس‌های دوستان شما را درست به همان ترتیبی که پست شده بودند به نیوز فید شما ارسال می‌کرد، اما این روند تغییر کرده است. اکنون نیوز فید محتوا را بر اساس اینکه کاربران تا چه حد آن را جالب می‌دانند منظم می‌کند. فیسیوک محتوایی که لایک و کامنت بیشتری داشته باشد و بیشتر به اشتراک گذاشته شده باشد را نمایان می‌کند، چون این عوامل نشان می‌دهند که دیگران آن محتوا را باارزش دانسته‌اند.

اخیرا فیسبوک الگوریتم‌های خود را تغییر داده تا محتوایی که از منابع معتبر منتشر شده‌اند را نمایان‌تر کند و محتوایی که توسط منابع با اعبار کمتر ایجاد شده‌اند را در نیوز فید کمتر نشان دهد. فیسبوک همچنین بررسی می‌کند که کاربرانش خودشان دوست دارند چه نوع محتوایی را در نیوز فید خود ببینند. کاربران فیسبوک همواره تشویق می‌شوند که در مورد محتوای ارائه شده در نیوز فید نظر بدهند تا فیسبوک از این بازخوردها در تغییر الگوریتم خود استفاده کند.

در واقع گوگل هم به نوعی همین کار را می‌کند و سعی می‌کند نتایج جست‌وجو را با توجه به موقعیت جغرافیایی کاربر و سابقه کلیک‌ها و جست‌وجوهای او منظم کند، اما میزان اطلاعاتی که فیسبوک از کاربران خود در اختیار دارد به این معنی است که فیسبوک پتانسیل این را دارد که نه تنها محتوای باکیفیت، بلکه محتوایی را نشان دهد که بیشترین ارتباط را به کاربر داشته باشد.

۳ تغییر فوری که می‌توانید همین حالا انجام دهید

۱- با تمرکز روی جملات کلیدی و نه کلمات کلیدی در محتوای خود، SEO را بهبود ببخشید.

۲- نام خود را در گوگل Authorship ثبت کنید تا پست‌های وبلاگ خود را به نام خود منتشر کنید.

۳- در هر دو تغییر الگوریتمی، کیفیت بر کمیت مقدم است. این به چه معنا است؟ این یعنی شما مجبور نیستید محتوایی تولید کنید که خودتان از آن خوشتان نمی‌آید.

نتیجه:

دنبال کردن تمامی تغییراتی که در الگوریتم‌های فیسبوک و گوگل ایجاد می‌شوند کار دشواری است، اما نگران نباشید چون تمامی این تغییرات در راستای این است که محتوای باکیفیت ارزش بیشتری پیدا کند. پس تا زمانی که شما محتوای باکیفیت تولید می‌کنید موفق خواهید بود. شما خودتان چگونه در فیسبوک و گوگل محتوای باکیفیت تولید می‌کنید؟ دیدگاه‌های خود را با ما به اشتراک بگذارید.

سئو چیست و چرا از آن استفاده میکنیم

سئو چیست و چرا از آن استفاده میکنیم؟

سئو ( SEO) search-engine-optimization) ) روشی برای ارتقاء یک وب سایت به منظور افزایش تعداد بازدیدکننده هایی است که از موتور های جستجو دریافت می کند. سئو جنبه های متفاوتی دارد،از کلماتی که در وب سایت استفاده می کنید گرفته تا کیفیت لینک هایی که دیگر سایت ها به شما می دهند.به عبارت دیگر سئو به این معناست : “اطمینان از این که ساختار وب سایت به سادگی و راحتی برای موتور جستجو قابل فهم است.”

سئو تنها درباره ی “موتور” ها نیست،بلکه در طرف مقابل به معنای ساخت وب سایت به طوری است که برای کاربران خوشایند باشد.

دلیل استفاده از سئو

قسمت عمده ی ترافیک وب توسط موتور های جستجوی بازرگانی اصلی مانند گوگل،بینگ و یاهو کنترل می شود.اگرچه رسانه های اجتماعی و انواع دیگر ترافیک می توانند برای سایت شما بازدید فراهم بیاورند،موتورهای جستجو اصلی ترین روش برای اکثر کاربران اینترنت است.این قضیه در مورد همه ی وب سایت ها با هر محتوا و مطلبی صدق می کند.

موتور های جستجو در” ترافیک هدفمند”  – افرادی که منحصرا به دنبال مطالب ارائه شده توسط شما هستند -  یکتا هستند.موتور های جستجو در این بین مانند شاهراه هایی هستند که به این مهم جامه ی عمل می پوشانند.در صورتی که سایت شما برای موتور های جستجو قابل یافت نیست یا مطالب سایت شما در پایگاه های داده ی آن ها ثبت نمی شود،مطمئنا موقعیت ها و شانس هایی را که می توانستید از طرف موتور های جستجو بدست آورید را از دست خواهید داد.

 سئو یا بهینه سازی وب چیست ؟

ترم های جستجو ، کلماتی که کاربران در فیلد جستجو وارد می کنند ، از ارزش چشمگیری برخوردار هستند.تجربه نشان داده است که ترافیک موتور جستجو می تواند یک سازمان را موفق و یا با شکست مواجه کند.همچنین بازدیدکننده های هدفمند یک وب سایت می توانند در کسب درآمد و شهرت برای شما تاثیر قابل ملاحظه ای را داشته باشند.سرمایه گذاری در سئو می تواند بازخورد ی استثنایی در مقابل دیگر روش های بازاریابی و ارتقاء داشته باشد.

چرا موتور های جستجو نمی توانند سایت شما را بدون سئو کشف کنند؟

موتور های جستجو باهوش هستند اما هنوز نیازمند کمک هستند.موتور های اصلی همیشه در حال ارتقاء تکنولوژی برای کشف بیشتر و بهتر وب و انعکاس آن به کاربران هستند.به هر حال ، همیشه یک محدودیت برای نتایج موتور های جستجو وجود دارد.همانطور که SEO (بهینه سازی وب) می تواند برای شما بازدیدکننده های زیادی را فراهم کند در طرف مقابل با یک حرکت اشتباه توسط شما می تواند سایت شما را از موتور ها پنهان کند و احتمال شناسایی سایت شما را به حداقل برساند.

سئو همچنین در ارتقاء رتبه ی سایت تاثیر بسزایی دارد بنابراین محتوای سایت شما می تواند در اولویت های بهتری برای کشف شدن قرار بگیرند.اینترنت در حال پیشروی به سوی رقابتی شدن است پس داشتن یک درک صحیح از سئو و روش های ارتقا آن از اهمیت فراوانی برخوردار است.

کلمه ی سئو پیچیده است اما کاربران می توانند به راحتی مفهوم آن را درک کنند.حتی ذره ای دانش بیشتر در این موضوع می توانند بسیار حائز اهمیت باشد.

 

مزیت لینک سازی در سایت و تأثیر آن بر سئو

مزیت لینک سازی در سایت و تأثیر آن بر سئو

 

لینک به وب سایت ، برای یک مجموعه کسب‌وکار ، مزایای متعددی به همراه دارد و می‌توانند چندین برابر سرمایه هزینه شده را به سیستم برگرداند.

  1. لینک های باکیفیت می‌توانند رتبه وب‌سایت شما را در میان سایر نتایج موتورهای جستجو بهبود دهند .

           و بدین ترتیب با افزایش ترافیک ورودی، می‌توانید فروش بیشتری داشته باشید. هرچه بیشتر در میان نتایج موتورهای جستجو قرار بگیرید، آمار بازدید بالاتری خواهد داشت و در نتیجه از شانس بالاتری در زمینه جذب مخاطب برای فعالیت‌های بازاریابی اینترنتی خود برخوردار خواهید بود.

    2.    لینک های باکیفیت می‌توانند باعث افزایش چشمگیر بازدیدهای مستقیم از وب‌سایت شما شوند.

 کاربران بر روی لینک ها کلیک می‌کنند تا وارد سایت شما شوند، در نتیجه آمار بازدید و میزان فروش شما افزایش خواهد یافت. حتی چنانچه کاربران لینک شما را در وب‌سایت‌های دیگر مشاهده کنند، نسبت به زمینه کاری شما آگاهی قبلی و زمینه ذهنی مثبتی خواهند داشت و علاقمند خواهند بود تا از فعالیت‌های شما اطلاعات بیشتری کسب کنند.

      3.   لینک های باکیفیت می‌توانند وب‌سایت شما را قدرتمندتر از آنچه هست نشان دهند .

 عموماً در هر حوزه از فعالیت‌های بازاریابی اینترنتی، کاربران تعدادی از وب‌سایت‌ها را شاخص تر تلقی می‌کنند و ترجیح می‌دهند آن‌ها را انتخاب کنند؛ بنابراین هنگامی‌که لینک سایت شما به صورت مکرر به چشم بخورد، در نظر کاربران، وجهه یک وب‌سایت قدرتمند را پیدا می‌کند.

    4.    لینک های باکیفیت، لینک های باکیفیت را به خود جذب می‌کنند .

 به محض اینکه وب‌سایت شما به عنوان یکی از وب‌سایت‌های قدرتمند شناخته شوند، سایت های دیگر مشغول صحبت و اظهارنظر در مورد خدمات و محصولات شما می‌شوند و بدون آنکه از آن‌ها خواهش کنید، به وب‌سایت شما لینک می‌دهند.

    5.    لینک های باکیفیت تا مدت‌ها کار می‌کنند .

لینک ها برخلاف تبلیغات تا سالیان سال در جای خود باقی می مانند و ضمن افزایش ترافیک وب‌سایت‌ها، باعث رونق فروش محصولات ارائه‌شده می‌شوند.

  6.   لینک های باکیفیت نقطه اتصال شما و کاربران خواهند بود .

 چنانچه سایتی به محتوای وب‌سایت شما علاقمند شده و به شما لینک کرده باشد، عملاً موقعیتی استثنائی در اختیار شما قرار داده است تا بتوانید در جهت منافع هر دو وب‌سایت، با بازدیدکنندگان آن ارتباط موثر برقرار کنید.

ایجاد لینک های باکیفیت برای وب‌سایت از اساسی‌ترین و پربازده‌ترین استراتژی های بازاریابی موجود به شمار می رود .

 

 

لطفآ نظرات و پیشنهادات خود را در خصوص هر چه بهتر شدن مطالب و محتویات سایت از طریق بخش نظرات اعلام نمایید .

 

 

۱۲ راه برای افزایش بازدید کنندگان سایت

چگونه مردم را برای خواندن نوشته هایتان ترغیب کنید ؟

 

۱- بپرسید !

از کاربران خود در مورد مطالب مختلف سوال بپرسید و از آنها نظراتشان را بخواهید . مطمئن باشید که این روش تاثیر گذار خواهد بود و میتواند کاربران را برای بازگشت به وبسایت شما و پرسیدن نظر دیگر دوستانشان درباره آن موضوع ترغیب کند.

۲- تبلیغات

اگر از لحاظ بودجه توانایی تبلیغات به صورت کمپین را دارید ، تبلیغات را در اولویت قرار دهید و در بازه های زمانی مختلف تبلیغات کنید . مثلا در زمان شروع وبسایتتان یک دوره ۳ ماهه ، در ۶ ماه بعد یک دوره ۳ ماهه دیگر ، که این بسته به استراتژی شماست و برای هر وبسایتی از لحاظ بودجه و نیاز به کاربر متفاوت است.

۳- پست مهمان

همه ی ما میدانیم که پست مهمان میتواند به پیشرفت یک سایت کمک بسزایی کند و بازدید فراوانی برای یک سایت به ارمغان بیاورد .

۴- اشتراک گذاری

همه چیز میتواند به اشتراک گذاشته شود ! مطالب ، نظرات ، ایده ها ، محصولات و . . .  اکثر وبسایت های بزرگ برای پیشرفت خود ، از شبکه های اجتماعی استفاده کرده اند و برای آن استراتژی دارند . همچنین ، تاثیر شبکه های اجتماعی بر سئو نیز امری غیر قابل انکار است.

۵- ساخت ویدئو

مطالبی که نیاز به توضیحات زیادی دارند و میتوانند کاربران را خسته کنند را در قالب یک ویدئو به همراه آموزش inter active  و یا با استفاده از اسلاید ها برای سایت خود آماده کنید.مطمئن باشید که تاثیر گذار است و کاربران را به وبسایت شما باز میگرداند !

۶- کتاب الکترونیکی

خیلی از سایت های بزرگ برای خود کتاب های الکترونیکی زیبایی درست میکنند و به رایگان در اختیار کاربران قرار میدهند . این کتاب ها با سرعت نور در اینترنت منتشر میشوند و نام آن وبسایت را به گوش افرادی که هنوز به آن سر نزده اند ، میرساند.

۷- سئو

سئو ، میتواند بازدید فراوانی برای شما به ارمغان بیاورد . شاید فرایند مشکل و زمان بری باشد اما در جذب کاربران دائمی تاثیر گذار است.

 

۸- نوشتن نظرات بیشتر

نوشتن نظرات بیشتر در سایت ها و وبلاگ های دیگر ، میتواند ۲ چیز برای شما به ارمغان بیاورد : ۱- اولا این که ، به وبسایت شما بک لینک بیشتری داده میشود (مشکلی نیست که nofollow  باشند) ۲ -  وبلاگ نویس ها و مدیران سایت ها به کاربرانی که نظرات بیشتری میدهند توجه می کنند و به وبسایت آنها مراجعه میکنند.

۹- نظرات بهتری بگذارید

در پیروی از مورد شماره ۸ ، لطفا نظراتی که در وبسایت ها میگذارید کمی بهتر باشند و سعی کنید برای آنها کمی فکر کنید و سپس دکمه ارسال نظر را بزنید ! زیرا مدیران و وبلاگ نویس های بزرگ ، از نظرات کوتاه و بدون محتوا خوششان نمی آید و شاید افزونه های اسپم ، شما را اسپم شناسایی کنند و نظر شما را به پوشه جفنگ بفرستند.

۱۰- خبرنامه راه اندازی کنید

اگر فکر میکنید که میتوانید وبسایت خود را همچنان پا برجا نگه دارید ، خبرنامه راه اندازی کنید و برای کاربران خود ، مطالب جدیدتان را ارسال کنید تا کاربران به وبسایت شما سر بزنند و در وبگردی های روزانه ، شما را فراموش نکنند.

۱۱-ایمیل های فالو آپ بزنید

به ایمیل هایی که به طور خودکار برای کابران در زمان های خاص ارسال میشوند ، ایمیل های فالو آپ گفته میشوند . این ایمیل ها میتوانند کاربران شما را در ارتباط با سایتتان نگاه دارند و هر روز برای آن ها مطالب از پیش تعیین شده ارسال شود.

۱۲ – پادکست درست کنید

پادکست ، ابزار خوبی برای کسب بازدید فراوان است . اما نه هر پادکستی ! مطالبی را که به نظرتان میشود در قالب یک فایل متنی ارسال شود ، نیازی نیست حتما به عنوان یک پادکست در بیاید . در انتخاب محتوای پادکست ها دقت کنید و با وسواس آن ها را ویرایش و درست کنید تا کاربران متوجه حرفه ای بودن شما بشوند.

 

 

 

امیدوارم که این ۱۲ نکته بتواند به شما در مدیریت بهتر سایتتان و افزایش تعداد کاربران همیشگی آن کمک کند . لطفأ نظرات و پیشنهادات خود را از طریق بخش نظرات اعلام نمایید .

پنج گام اساسی به منظور توسعه بازاریابی محتوا

پنج گام اساسی به منظور توسعه بازاریابی محتوا

 


درصورتی که تاکنون استراتژی مشخصی برای بازاریابی محتوا اتخاذ نکرده اید، به طور حتم تکنیک مشتری ساز درجه یکی را از دست داده اید. در ادامه قصد داریم پنج گام اساسی به منظور توسعه بازاریابی محتوا را از نظر بگذرانیم. مشتریان جدید، کمپانی تان را شناسائی نمی کنند؟ سایتتان به میزان کافی مشتری ساز نیست؟ قصد دارید وضعیت وبسایت کمپانی تان را درون موتورهای جستجو بهبود دهید؟ سعی در شناسائی پروسه ای مشتری ساز براساس رفتارهای خریداران دارید؟ براساس آخرین تحقیقات صورت گرفته، یک سوم از مشتریان درطول سال ۲۰۱۳، از طریق بازاریابی داخلی و تهیه محتوا بدست آمده اند. بازاریابی داخلی عموما برمبنای تعدادی از تکنیک های بازاریابی آنلاین صورت می گیرد. هدف اصلی از فعالیت های بازاریابی داخلی، تهیه محتوای باکیفیت شامل کلمات کلیدی اصلی است که بتواند ترافیک ایجاد کند، خریداران هدف را به سمت سایت بکشاند و درنهایت مشتری ساز باشد. هدف نهائی نیز افزایش سطح ترافیک ورودی به سایت و ارتقاء رنکینگ صفحات درون موتورهای جستجو از قبیل Google به ازای کلمات کلیدی هدفگذاری شده است.

 

بازاریابی محتوا

 

بازاریابی محتوا عمدتا در راستای اصول اساسی بازاریابی داخلی حرکت می کند. به کمک بازاریابی داخلی می توان توسط مشتریان هدف که به دنبال محتوایی مشابه محتوای کسب و کار ما می گردند، بسیار راحت تر شناسائی شد. بازاریابی داخلی براساس برخی از تکنیک های بازاریابی آنلاین از قبیل بازاریابی محتوا، جستجوی اینترنتی و رسانه های اجتماعی دنبال می شود. در ادامه قصد داریم پنج گام اساسی به منظور توسعه استراتژی بازاریابی محتوا و روش های بهره گیری از مزایای بازاریابی داخلی را از نظر بگذرانیم.

۱) هدف اصلی خود را از بازاریابی محتوا مشخص کنید
ممکن است تصور کنید: “لازمه سخت کار کنیم و چند هدف مختلف رو دنبال کنیم!”؛ با این وجود در یکی از پژوهش های اخیر، بازاریابان عنوان کردند اساسی ترین چالش پیش رو، “تعداد بیش از حد اولویت ها و کمبود محسوس منابع” است. کلید موفقیت در روابط بازاریابی، تمرکز و توجه کافی است. یکی از نخستین گام ها بدین منظور، تعیین اهداف اصلی بازاریابی محتوا و نقاط کلیدی مستلزم تمرکز است. بازاریابی محتوا می تواند تکنیک مشتری سازی باشد و مشتریان هدف را به بهترین نحو به سمت سایت بکشاند. برخی از این اهداف عبارتنداز:

  • ایجاد ترافیک بیشتر برای وب سایت

  • تبدیل بازدیدکنندگان به مشتری

  • متقاعد کردن مشتریان سردرگم و کمک به آنها درخصوص تصمیم گیری

  • ارائه اطلاعات ارزشمند به منظور حفظ مشتریان فعلی و ادامه فعالیت های بازاریابی و فروش

  • ایجاد ابزاری به منظور گردآوری محتوای مشتری ساز که بتواند در همایش ها و نشست های گوناگون، با اهداف مختلف مورد استفاده قرار گیرد

تعیین نقاط اصلی تمرکز در بازاریابی محتوا و نیز گام نخست پروسه، مستلزم برگزیدن یک هدف واضح و مشخص است.

۲) تعیین استراتژی محتوا براساس تحلیل کلمات کلیدی
محتوای فعلی صفحات وب را تحلیل کنید تا مشخص شود کاربران به کدام تاپیک ها علاقه بیشتری دارند؛ پس از آن می توانید درخت کلمات کلیدی را برای خود رسم کنید تا اصلی ترین کلمات کلیدی که بیشترین ترافیک را به دنبال دارند معین شوند. درصورتی که ابزار تحلیل کلمات کلیدی که بتواند بهترین عبارات را برای توسعه محتوا مشخص کند، در اختیار ندارید، بهتر است از ابزار دوستانتان استفاده کنید.
تعیین تاپیک های اساسی که مستلزم تمرکز و توجه بیشتری باشند، معمولا به این سادگی ها نیست. انتخاب پروسه های تحلیلی تر عموما منجر به تعیین رویکردهای موثرتر می شود. فاکتورهای اصلی به منظور تعیین استراتژی محتوا عبارتند از بررسی حجم جستجوی ماهانه کلمات کلیدی خاص، سطح دشواری کسب رنکینگ مناسب به ازای کلمات کلیدی موردنظر و میزان دردسترس بودن محتوا برای آن دست از عبارات کلیدی. نقطه تقابل علم و هنر نیز دقیقا همین جاست. مهم ترین هدف پس از تعیین اصلی ترین کلمات کلیدی، توسعه محتوا در زمینه آن کلمات است. چنین محتوایی می تواند در قالب مقالات وبلاگ، فایل های ویدئویی، نظرسنجی های اینترنتی، صفحات وب، اینفوگرافیک، eBook و … آماده شود. لازم است درون محتوا به میزان کافی گزینه های تشویق کاربران به اقدام عملی قرار دهید.

۳) بررسی کنید چگونه می توانید به کمک بازاریابی محتوا، از فعالیت های خود درون رسانه های اجتماعی پشتیبانی کنید
بسیاری از بازاریابان به صورت پیوسته به دنبال موضوعاتی می گردند تا بتوانند درون رسانه های اجتماعی پیام رسانی کنند. استفاده از این محتوا درون رسانه های اجتماعی می تواند منجر به نتیجه دهی تلاش ها و گسترش روابط مشتری و کسب و کار شود. از سوی دیگر تلفیق بازاریابی موتورهای جستجو و رسانه های اجتماعی می تواند منجر به دیده شدن هرچه بیشتر مجموعه توسط کاربران هدف شود. بهره گیری از بازاریابی محتوا درون فعالیت های بازاریابی رسانه های اجتماعی می تواند چنین فعالیت هایی را به تکنیک هایی درجه یک و مشتری ساز بدل کند.

۴) نقاط کلیدی ارتباط را که در آن استراتژی های بازاریابی محتوا می توانند براساس رفتارهای سابق مشتریان هدف توسعه داده شوند، مشخص کنید
با مشخص شدن پروسه انتخابی، می توان نتایج تحلیل ها را به منظور تعیین مناسب ترین شیوه جذب مشتریان هدف به کار گرفت. این دست از رویکردهای رفتارمحور، می توانند مجرای مشخصی ایجاد کنند که براساس آن بتوان پیشینه رفتارهای خرید هر فرد را معیار قرار داد. اعمال سابقه رفتاری افراد بر تعاملات پیش رو می تواند موجب بهبود تاثیر این دست از تکنیک های مشتری ساز شود.

۵) ارزیابی اقدامات بازاریابی داخلی
مساله قابل توجه این است که حوزه بازاریابی محتوا، روز به روز رقابتی تر می شود؛ از این رو لازمست بهترین مجموعه از اقدامات بازاریابی را دنبال کنید تا از سایر رقبا عقب نمانید. به علاوه در موارد زیر از کارشناسان خبره سایت کمک بخواهید:

  • برآورد وضعیت فعالیت های جاری بازاریابی داخلی و بازاریابی محتوا

  • بررسی کمّی و کیفی اهداف اصلی به منظور مشتری سازی و حفظ مشتریان فعلی

  • بررسی نحوه پشتیبانی بازاریابی محتوا از فعالیت های فروش و چگونگی تلفیق آنها با یکدیگر

  • ارزیابی مهم ترین کلمات کلیدی که موجب توفیق بازاریابی داخلی می شوند

  • تعیین نقاط تلفیق بازاریابی داخلی و خارجی

یکی از بهترین جنبه های بازاریابی داخلی اینست که می توان در هر لحظه اطلاعات جدیدی کسب کرد. همزمان با بررسی محتوا توسط کاربران، می توان بازخوردهای بدست آمده را به منظور تعامل سازنده تر در آینده مورد استفاده قرار داد. بازاریابی داخلی به عنوان رویکردی تضمینی جهت افزایش سطح ترافیک و تعداد مشتریان هدف مورد تائید قرار گرفته است. براساس پژوهش های اخیر، کمپانی هایی که در طول ماه درون وبلاگ خود ۲۰ پست منتشر می کنند، نسبت به رقبای خود با ۴ پست یا کمتر، تا پنج برابر بیشتر ترافیک جذب می کنند. در تجربه اخیر نیز شاهد افزایش ده برابری ترافیک ورودی به سایت در عرض ۹۰ روز بودیم؛ بدین ترتیب هریک از بازاریابان با حفظ پشتکار و تعهد کاری بالا، می توانند با اتکاء به این دست از تکنیک های مشتری ساز، در عرض ۹۰ روز به نتایج دلخواه خود دست یابند.

 

صفحه اول گوگل را به خود اختصاص دهید

صفحه اول گوگل را به خود اختصاص دهید

 

اولین نکته ای که به ذهن خیلی از مدیران سایت ها می رسد قرار گرفتن در صفحه اول گوگل است. چگونه می شود در گوگل به صفحه اول رسید؟ و سوالاتی از این قبیل. در این مقاله سعی میکنیم چند نکته کلیدی در این مورد را توضیح دهیم و راه قرار گرفتن در رتبه های بالای گوگل را به شما آموزش دهیم . امیدوارم مورد توجه شما قرار بگیرد .

 

در صفحه اول گوگل باشید

1. وب سایت مناسب

وب سایت شما مهمترین ابزاری است که می تواند در این راه به شما کمک کند. اگر وب سایت مناسب نداشته باشید در واقع بخش عمده ای از قدرت خود را از دست خواهید داد. منظور از وب سایت مناسب سایتی است که دارای خصوصیات زیر باشد:

  • قالب مناسبی داشته باشد یعنی تا جای ممکن چگالی html صفحات آن نسبت به متنی که شما می گذارید کم باشد.

  • ساختار مناسبی از نظر لینکهای داخلی بین صفحات شما ایجاد کند

  • از تکنیکهایی مثل تگ گذاری و نوار راهبردی استفاده کند

  • آدرس دهی صفحات مناسبی داشته باشد

  • سرعت لود شدن صفحات آن سریع انجام شود

  • مشکلات امنیتی نداشته باشد

  • گرافیک مناسب و بسیار سبکی داشته باشد و حجم صفحات آن به خاطر قالب سایت زیاد نباشد

  • سایت شما به گونه ای طراحی شده باشد که گوگل به راحتی بتواند صفحات و مطالب شما را پیدا کرده و ایندکس کند

بنابراین در اولین قدم باید یک ابزار مناسب و مفید برای این کار پیدا کنید. در صورتی که اطلاعات فنی در مورد انواع وب سایت و تفاوت های آن ندارید سعی کنید از یک مشاور بی طرف و خبره در این زمینه کمک بگیرید تا بهترین روش را برای طراحی سایت خود انتخاب کنید.

2. تحلیل مخاطبین سایت شما و رقبا

در دومین قدم باید بدانید که مشتری سایت شما معمولا به دنبال چه کلماتی جستجو می کند و چه نیازهایی دارند. با بررسی امکاناتی که می توانید برای آنها ارائه دهید و امکانات سایت های مشابه می توانید به اطلاعات بسیار ارزشمندی دست پیدا کنید و ساختار محتوا و معماری سایت خود را بر این اساس بنا کنید.

شناسایی نیازهای مخاطب نه تنها تاثیر مستقیمی در قرار گرفتن سایت شما در صفحه اول گوگل دارد بلکه در مراحل بعدی یعنی تبدیل بازدیدکنندگان سایت به مشتری نیز نقش اساسی پیدا می کند. بنابراین همواره سعی کنید نیازهای مخاطبین خود را تشخیص داده و آنها را برطرف کنید.

3. انتخاب کلمات کلیدی

انتخاب کلمات کلیدی موضوع بسیار گسترده ای است که به تنهایی می توان چندین مقاله و کتاب در موردش پیدا کرد و چندین ساعت در این باره صحبت کرد. انتخاب کلمات کلیدی مناسب نقش مستقیمی در موفقیت سایت شما خواهد داشت. در کلاس های آموزش سئو به طور مفصل در مورد نحوه انتخاب کلمات کلیدی صحبت می کنیم.

به طور خلاصه می توانید قوانین زیر را درمورد کلمات کلیدی در نظر بگیرید:

  • کلمات کلیدی را به عنوان کلمه کلیدی مناسب انتخاب کنید که به طور مستقیم مرتبط با خدمات سایت شماست

  • کلمات کلیدی بهتر هستند که جستجوی بیشتری دارند و رقبای کمتری در آن کلمه دارید و در عین حال رقبای شما در آن عبارت ضعیف تر هستند.

  • هرگز از روش های اسپم و سیاه برای بالا بردن چگالی کلمات کلیدی خود استفاده نکنید. از جمله این روش ها می توان به تکرار بی مورد کلمه کلیدی در بخش های مختلف سایت اشاره کرد.

  • از ابزارهای آمارگیر مناسب برای بررسی کلمات کلیدی استفاده کنید.

  • کلمات کلیدی مناسب خود را با ابزارهای مثل rank tracker دنبال کنید و وضعیت خود و رقبایتان را همواره تحلیل کنید.

4. تولید محتوای مناسب و مفید

در محتوای سایت خود همواره اطلاعات مفیدی قرار دهید تا سوالات و خواسته های بازدیدکنندگان سایت برطرف شوند. هرگز اطلاعات خود را از سایت های دیگر کپی نکنید و همواره خودتان محتوای سایت خودتان را تولید کنید.

 

5. به سئوی خارجی اهمیت دهید

منظور از سئوی خارجی انجام هرگونه فعالیت خارج از سایت است، فعالیت در سایت های مختلف و ایجاد لینک، فعالیت در شبکه های اجتماعی، بازاریابی ویدئویی و ... از جمله اینگونه فعالیت ها هستند. شما با انتشار مطالب سایت خود می توانید مخاطبین زیادی را به سمت سایتتان هدایت کنید و از طرف دیگر به گوگل و سایر موتورهای جستجو بفهمانید که سایت شما مطالب مفیدی دارد که افراد مختلف به آن علاقه دارند و آنها را منتشر می کنند. سیگنالهای ایجاد شده در شبکه های اجتماعی و رفتارهای مخاطب تاثیر مستقیمی بر روی رتبه بندی سایت شما در گوگل و قرار گرفتن در صفحه اول گوگل خواهد داشت.

همواره به یاد داشته باشید که مطالب شما زمانی ارزش خود را نشان خواهند داد که دیده شوند، ابزارهای زیادی هستند که می توانید از طریق آنها مطالب خود را منتشر کنید.

6. از ابزارهای روز استفاده کنید و الگوریتم های جدید را دنبال کنید

ابزارهای زیادی برای سئو وجود دارند که می توانند آمار تحلیلی مناسبی به شما بدهند. همواره سعی کنید از این ابزارها بهترین استفاده را ببرید و خود را با الگوریتم های جدید گوگل وفق دهید. دو عامل هستند که همیشه در حال تغییرند:

  • الگوریتم های گوگل
  • وضعیت سایت های رقیب شما

بنابراین شما نمی توانید ثابت بمانید زیرا در این صورت از آنها عقب خواهید ماند.

7. استفاده از مشاوره افراد خبره

به یاد داشته باشید که سئو یک علم تخصصی است و همانگونه که یک بیمار به پزشک مراجعه می کند شما نیز باید برای رفع مشکلات خود به متخصص این علم مراجعه کنید و از افراد خبره و مشاورین خوب برای بهبود وضعیت سایت خود در گوگل بهره ببرید. سئو یک علم ثابت نیست و همواره در حال تغییر است بنابراین با برقراری ارتباط با افراد خبره در این زمینه اطلاعات روز را بدست آورید.

نتیجه گیری

قرار گرفتن در صفحه اول گوگل گرچه ساده نیست اما با در نظر گرفتن نکات مطرح شده در این مقاله به راحتی میتوانید آن را بدست آورید. به خاطر داشته باشید که هیچ چیز با ارزشی به آسانی بدست نمی آید.

 

اصول مقاله نویسی برای موفقیت در سئو

اصول مقاله نویسی برای موفقیت در سئو

 

در زمانی که می‌خواهید مقاله ای را برای وب سایت خودتان بنویسید ، باید این نکته را در نظر داشته باشید که محتوای شما در درجه اول برای مخاطب و بعد برای موتور های جستجو نوشته شده است. نوشتن مقاله در وب با نوشتن مقاله برای مجلات متفاوت است. کاربران معمولاً از طریق موتور های جستجو وارد سایت ما می‌شوند و یکی از بهترین روش‌های جذب مخاطبین به وب سایت بخش مقالات سایت است. کاربران زمانی که وارد سایت ما می‌شوند که می‌خواهند چیز های جدیدی را یاد بگیرند و پاسخ سؤالات خودشان را دریافت کنند.

 

مقاله نویسی در سئو

 

 

 


یعنی مقاله و آموزش شما باید کوتاه و مفید باشد. مقاله شما باید مشکل کاربران را مطرح کند و بلافاصله راهکاری را برای رفع آن مشکل بیان کند. برای همین شما مقالات مفیدی که در وب پیدا می‌کنید کمتر از 600 کلمه هستند. البته در قبل هر چه متن طولانی‌تر بود جذابیتش بیشتر بود. امروزه کاربران می‌خواهند کوتاه و مختصر به نتیجه خودشان برسند. البته به این معنی نیست که باید مقاله شما کمتر از 600 کلمه باشد و یا اگر بیشتر باشد در بهینه سازی شما مشکلی ایجاد می‌شود.

   مقالات سایت باید بر روی کلمات کلیدی مناسب متمرکز و بهینه شوند. هرگز سعی نکنید با افزایش کلمات کلیدی در مقاله خودتان موتور جستجو را فریب دهید. موتور های جستجو بسیار هوشمند شده‌اند و به راحتی سایت‌ها اسپم را شناسائی می‌کنند. اگر شما مقاله ای مفید نوشته باشید کاربران آن را در رسانه های اجتماعی خودشان به اشتراک می‌گذارند. و در وب سایت‌های خودشان با لینک منبع شما مقالات را قرار می‌دهند. در این شرایط گوگل به مفید بود اطلاعات وبلاگ شما پی می‌برد و سایت شما را در رتبه مناسبی در نتایج جستجو قرار می‌دهد.

  البته همان‌طور که گفتم باید هنگام نوشتن مقاله بر روی کلمات کلیدی مناسب تمرکز کنیم. برای این کار می‌توانیم از ابزار Google Keyword Tool استفاده کنیم.توسط این ابزار می‌توانیم به راحتی ببینیم که کلمه کلیدی مورد نظر ما آیا توسط کاربران جستجو می‌شوند یا خیر؟ و در ماه به چه میزان کاربران آن لغت یا عبارت را جستجو می‌کنند. در زمانی که کلمه کلیدی مناسب خودتان را پیدا کردید. نوشتن مقاله خود را بر اساس آن کلمات کلیدی شروع کنید. سعی کنید در مقاله خود چیزی بنویسید که دقیقاً برای کاربر هدف شماست و مشکل آنان را برطرف و به سؤالات آن‌ها پاسخ خواهد داد.

   اگر می‌خواهید در مقاله خودتان تصویری را قرار دهید مطمئن شوید که در تگ ALT  آن تصویر، کلمه کلیدی که مربوط به آن تصویر است را قرار دهید.
نکته مهم این است که صاحبان وب سایت‌ها معمولاً با عنوان مقاله به شما لینک می‌دهند. بنابراین، حتماً از کلمات کلیدیتان در عنوان مقاله استفاده کنید. با این روش می‌توانید از طریق مقالات سایت کاربران زیادی را از طریق موتورهای جستجو به سایت خودتان هدایت کنید. این کاربران می‌توانند مشتریان شما باشند. پس قبل از این که از سایت شما خارج شوند حتماً ایمیل آن‌ها را دریافت کنید.

 

© 2018 web-2.ir, All Right Reserved