پنج گام اساسی به منظور توسعه بازاریابی محتوا
درصورتی که تاکنون استراتژی مشخصی برای بازاریابی محتوا اتخاذ نکرده اید، به طور حتم تکنیک مشتری ساز درجه یکی را از دست داده اید. در ادامه قصد داریم پنج گام اساسی به منظور توسعه بازاریابی محتوا را از نظر بگذرانیم. مشتریان جدید، کمپانی تان را شناسائی نمی کنند؟ سایتتان به میزان کافی مشتری ساز نیست؟ قصد دارید وضعیت وبسایت کمپانی تان را درون موتورهای جستجو بهبود دهید؟ سعی در شناسائی پروسه ای مشتری ساز براساس رفتارهای خریداران دارید؟ براساس آخرین تحقیقات صورت گرفته، یک سوم از مشتریان درطول سال ۲۰۱۳، از طریق بازاریابی داخلی و تهیه محتوا بدست آمده اند. بازاریابی داخلی عموما برمبنای تعدادی از تکنیک های بازاریابی آنلاین صورت می گیرد. هدف اصلی از فعالیت های بازاریابی داخلی، تهیه محتوای باکیفیت شامل کلمات کلیدی اصلی است که بتواند ترافیک ایجاد کند، خریداران هدف را به سمت سایت بکشاند و
صفحه اول گوگل را به خود اختصاص دهید
اولین نکته ای که به ذهن خیلی از مدیران سایت ها می رسد قرار گرفتن در صفحه اول گوگل است. چگونه می شود در گوگل به صفحه اول رسید؟ و سوالاتی از این قبیل. در این مقاله سعی میکنیم چند نکته کلیدی در این مورد را توضیح دهیم و راه قرار گرفتن در رتبه های بالای گوگل را به شما آموزش دهیم . امیدوارم مورد توجه شما قرار بگیرد .
1. وب سایت مناسب
وب سایت شما مهمترین ابزاری است که می تواند در این راه به شما کمک کند. اگر وب سایت مناسب نداشته باشید در واقع بخش عمده ای از قدرت خود را از دست خواهید داد. منظور از وب سایت مناسب سایتی است که دارای خصوصیات زیر باشد:
قالب مناسبی داشته باشد یعنی تا جای ممکن چگالی html صفحات آن نسبت به متنی که شما
اصول مقاله نویسی برای موفقیت در سئو
در زمانی که میخواهید مقاله ای را برای وب سایت خودتان بنویسید ، باید این نکته را در نظر داشته باشید که محتوای شما در درجه اول برای مخاطب و بعد برای موتور های جستجو نوشته شده است. نوشتن مقاله در وب با نوشتن مقاله برای مجلات متفاوت است. کاربران معمولاً از طریق موتور های جستجو وارد سایت ما میشوند و یکی از بهترین روشهای جذب مخاطبین به وب سایت بخش مقالات سایت است. کاربران زمانی که وارد سایت ما میشوند که میخواهند چیز های جدیدی را یاد بگیرند و پاسخ سؤالات خودشان را دریافت کنند.
یعنی مقاله و آموزش شما باید کوتاه و مفید باشد. مقاله شما باید مشکل کاربران را مطرح کند و بلافاصله راهکاری را برای رفع آن مشکل بیان کند. برای همین شما مقالات مفیدی که در وب پیدا میکنید کمتر از 600 کلمه
اهمیت رتبه الکسا
تمام تجارت هائی که در اینترنت فعالیت می کنند، همواره می خواهد که درصد تبدیل مشتریان خودشان را بهتر کنند. روش های متفاوتی برای جذب کاربران هدف وجود دارد. در حقیقت همه می خواهند که در تجارت اینترنتی خود موفق باشند.ولی نکته مهم این است که بدانیم کاربرانی که وارد سایت می شوند چه رفتاری را از خود نشان می دهند؟ آیا کاربر وفادار شما می شوند و یا این که سایت را ترک می کنند. اگر سایت را ترک می کنند به این علت است که اطلاعات مورد نظر خودشان را بدست نیاورده اند و یا این که سایت و با صفحه مورد نظر شما دارای اشکال خاصی است. بهترین مکان برای اندازی گیری میزان موفقیت شما و از همه مهمتر وضعیت رقیبان شما سیستم رتبه بندی الکسا است.
سیستم رتبه بندی الکسا چیست؟
این سیستم رتبه بندی متعلق به alexa.com است
کپی کردن مطالب سایت و تأثیر آن بر سئو
یکی از مدیران سایت های اینترنتی در ایران از این موضوع گله مند بود که مطالب سایت ایشان همگی اختصاصی هستند اما به محض اینکه مطلبی را در سایت قرار می دهد چند سایت اینترنتی دیگر مطلب را کپی می کنند و به این دلیل که سرعت ایندکس شدن سایت های کپی کار بیشتر از سایت اصلی است گوگل آن سایت ها را زودتر ایندکس کرده و مطالب سایت ایشون که منبع اصلی هم هستند در گوگل نتایج خوبی کسب نمی کنند.
متاسفانه در حال حاضر تعداد سایت هایی که از طریق خواندن RSS مطالب سایت های مختلف را کپی می کنند بسیار زیاد شده است و این موضوع می تواند لطمه شدیدی به سئو سایت مورد نظر وارد کند.
راه حل مناسب برای مبارزه با سایت های کپی کار
راه حل اساسی در چنین مواقعی می
با اجرای چند ترفند ساده سئو سایت خود را افزایش دهید
افزایش سئو و بهینه سازی سایت روش ها و ترفند های مختلفی دارد و می توان با بهره گیری از این ترفند ها میزان سئو را افزایش داد اما کدام روش ها و ترفند ها بهرین و موثرترین راه ها به حساب می آیند ؟
سایت web2 برای افزایش سئو و بهینه سازی سایت 6 ترفند اساسی و مهم را در نظر گرفته است و با توجه به ارزش راه کارها می تواند بهترین گزینه برای این کار باشد .
استفاده از عکس با فرمت های شناخته شده :
شاید خیلی از وبمسترها ارزش تصاویر را در افزایش سئو را نادیده گرفته باشند اما استفاده از انواع عکس های بهینه در محتوای مطالب سایت می تواند کمک فراوانی برای افزایش رنک ، بازدید و سئوی سایت بکند .
عکس های بهینه به تصاویری گفته
چند نکته ساده برای انتخاب عناوین جذاب
به طور حتم انتخاب تیتر برای ستون های روزنامه و تعیین عنوان برای پست های وبلاگ، دو مقوله کاملا متفاوتند؛ تیتر یا عنوان مناسب به مخاطب اطلاع می دهد کلیات مقاله حول چه محوری است، از این رو می تواند خواننده را به مطالعه ادامه متن علاقمند کند. کل این پروسه می بایست در کسری از ثانیه اتفاق بیفتد تا مخاطب ترغیب شود بر روی لینکی کلیک کند و یا ستون روزنامه ای را دنبال کند. اما به خاطر داشته باشید بهتر است در کنار رعایت چنین نکاتی، از راهکارهای اساسی سئو نیز غافل نمانید.
از عبارات دقیق و مشخص استفاده کنید، مبهم نباشید: درصورتی که درون وبلاگ تان رمان منتشر نمی کنید، بهتر است در انتخاب عنوان، کاملا صریح و مشخص عمل کنید. بهتر است حدالامکان به نکات کلیدی ماجرا بپردازید. گاهی وبلاگ نویسان به اشتباه گمان
کلمات کلیدی را در جای مناسب درج کنید
هر وبمستری دوست دارد که با یکسری از کلمات کلیدی خاص در صفحات اول گوگل حضور داشته اما نمیداند که این جایگاه مناسب برای قرار دادن آن کلمات کجاست تا بهترین نتیجه را دریافت کند در این مقاله می پردازیم به جیگاه های مناسب کلمات کلیدی
عنوان (Title Tag) عنوان اولین مکانی است که موتورهای جستجو آن را بررسی می کنند,و لینک اصلی آن در نتایج جستجو نمایش داده می شود. لذا دقت داشته باشید تا عنوان وب سایت شما همواره شامل کلمات کلیدی وب سایت باشد.
توضیحات سایت (Meta Description) در قسمت هدر سایت متاتگ های زیادی وجود دارد که تنها موتورهای جستجو قادر به دیدن آن ها هستند. متاتگ توضیحات یکی از این متاتگ ها است. در جستجوهایی که انجام می دهید در زیر هر لینک بعضا توضیحاتی وجود دارد که در مورد سایت می باشد
وجود کلمات کلیدی در نام وب سایت و تأثیر آن در سئو
تاریخچه وجود کلمات کلیدی در آدرس صفحه
قبل از اینکه به اهمیت وجود کلمات کلیدی در آدرس صفحه - URL - بپردازیم بهتر است نگاهی به تاریخچه این موضوع داشته باشیم : گوگل پارامترهای مختلفی را برای امتیاز دادن به صفحات اینترنتی در نظر میگیرد. برخی از این پارامترها مربوط به داخل صفحات اینترنتی و برخی دیگر پارامترهای بیرونی هستند، مانند قدمت سایت، لینکها، شبکه های اجتماعی، سرعت سایت و...
یکی از پارامترهای درونی سایت که از قدیم مورد توجه فعالان سئو بوده است وجود کلمات کلیدی در آدرس صفحه است. گرچه چنین پارامتری جز پارامترهای تایید شده توسط گوگل نیست، اما تکنیکهای زیادی نیز در طول زمان برای ایجاد آدرس های صفحات بر اساس کلمات کلیدی بوجود آمدند. به انواع روش های نگاشت آدرس های مجازی شامل کلمات کلیدی به صفحات با
اعتبار وبلاگ خود را چند برابر کنید
اینترنت ابزار بسیار جالبی است که پلتفرمی در اختیار هنرمندان، نویسندگان، فعالان سیاسی و محققان قرار می دهد تا بتوانند به کمک آن احساسات خود را به راحتی بیان کنند و در کنار آن با سایر کاربران سرتاسر دنیا که علائق و اهداف مشترکی دارند، ارتباط برقرار کنند. با این حال نکته جالب توجه، ولی تاسف بار این است که همین پلتفرم در اختیار جمعیت غیر قابل تحمل و آزاردهنده ای که برای به دست آوردن حتی یک دنبال کننده بیشتر حاضرند دست به هر کاری بزنند هم قرار دارد.
با این حال خوشبختانه در اکثر موارد، وب سایت های خوش نام و قابل اعتماد، یا دست کم نمونه هایی که به مخاطب نکته مثبتی اضافه می کنند، مثلا YouTube، Huffington Post، Facebook، Web MD و… به صورت خودکار در کانون توجه عموم قرار می گیرند. برخی از این وب